اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون تاکید کرد

ایجاد فرهنگ و روحیه پدافند غیر عامل در جامعه

رئیس اداره آموزش وپرورش بردخون بر ایجاد فرهنگ، روحیه و ادبیات پدافند غیرعامل تاکید کرد.

ایجاد فرهنگ و روحیه پدافند غیر عامل در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهرام حسینی‌پناه صبح امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان حجاب بردخون با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل اظهار داشت: در گذشته شاهد جنگ و درگیری‌های بسیاری در دنیا بودیم که با سلاح گرم و به صورت مستقیم و رو در رو صورت می‌گرفت و تلفات جانی و مالی به همراه داشت اما شیوه و نحوه جنگ در این سال‌ها عوض شده و کشورها برای رسیدن به هدف از را‌ه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

وی افزود: انسان و جوامع انسانی در معرض خطرات فراوان طبیعی و غیرطبیعی واقع شده که با کم‌توجهی به اصول ایمنی، تصادفات، ابزارها و حوادث غیرمترقبه و پیش‌بینی نشده، انسان و ارزش‌های مورد علاقه وی را تهدید می‌کند و ممکن است صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را به بارآورد.

حسینی‌پناه اضافه کرد: در پدافند غیرعامل همه نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری داشته باشند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند و شاید دیگران نتوانند نقش و فعالیت ویژه‌ای به عهده گیرند و تأثیرگذار نباشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون با تاکید بر ایجاد فرهنگ، روحیه و ادبیات پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: ادبیات و فرهنگ پدافند غیرعامل مختص گروه یا افراد خاصی نیست بلکه تمامی اقشار جامعه به‌ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان در فرهنگ‌سازی آن نقش برجسته‌ای دارند و نیازمند آن هستیم تا برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با تجلیل از حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف گفت: دانش آموزان باید در هنگام استفاده از فضای مجازی و سایبری هوشیاری و دقت کامل داشته باشند و در زمینه شناخت و برملاکردن نقشه‌های شوم استکبار و دشمنان تلاش کنند زیرا آنان با جدیدترین و جذاب‌ترین ابزار برای هدف‌های مورد نظر در راستای منافع خود گام برمی‌دارند و هیچ‌گاه به مصالح ما نمی‌اندیشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش بردخون بر آگاهی و افزایش مطالعه و تحقیق برای آشنایی با پدافند غیرعامل تأکید کرد و آن را برای دانش‌آموزان بسیار ضروری خواند زیرا در معرض بیشترین هجمه‌ها قرار دارند و اگر شناخت کافی از مسائل نداشته باشند ممکن است دچار پشیمانی شوند.

انتهای پیام/66003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول