اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی از متحدان اروپایی را تکذیب کرد

«کیث الکساندر» روز سه‌شنبه به شدت از اقدامات مجموعه تحت مدیریتش دفاع کرده و مدعی شد امنیت آمریکا مرهون فعالیت‌هایی است که آژانس امنیت ملی این کشور انجام داده است.

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی از متحدان اروپایی را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «یو‌اس‌ای‌تودی»، ژنرال «کیث الکساندر» رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه با تکذیب گزارش‌های منتشر شده در مورد جاسوسی آمریکا از هم‌پیمانان خود، به شدت از اقدامات این آژانس دفاع کرد.

آژانس امنیت ملی آمریکا در چند ماه اخیر و در پی افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق این آژانس، به شدت تحت فشار قرار گرفته است. تازه‌ترین اسنادی که اسنودن در اختیار رسانه‌ها قرار داده، نشان می‌دهد این آژانس از سران دستکم 35 کشور دنیا جاسوسی کرده است.

الکساندر با بیان اینکه اقدامات این آژانس موجب شده تا سربازان و نظامیان آمریکایی بیشتری سالم از جنگ بازگردند، گفت: ما تهدیداتی که این ملت در معرض آن قرار دارند را می‌بینیم. ما چیزهایی را شناسایی کردیم که نه «سیا» و نه «اف‌بی‌آی» متوجه آن نشده بودند.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در کشورهایی چون عراق، پاکستان، یمن و لیبی، گفت آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر شاهد هیچ حادثه تروریستی بزرگی نبوده است. الکساندر مدعی شد که این موضوع اتفاقی نیست و امنیت کنونی مرهون فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا است.

آژانس امنیت ملی آمریکا گزارش روز یکشنبه نشریه آلمانی «بیلد» را نیز که از جاسوسی واشنگتن از متحدان اروپایی‌اش پرده برداشت، رد کرده است. الکساندر این گزارش را «کاملا غلط» توصیف کرده و مدعی شد اطلاعات منتشر شده، ناقص بوده و فردی که آن‌ها را منتشر کرده از جزئیات جمع‌آوری آن‌ها اطلاعی نداشته‌ است.

الکساندر مدعی است که آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان اروپایی جاسوسی نکرده و اطلاعاتی که در اسناد این آژانس منتشر شده، اطلاعاتی که متحدان آمریکا خود از شهروندانشان جمع‌آوری کرده و با آمریکا به اشتراک گذاشته‌اند.

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» چند روز قبل طی گزارشی با استناد به اسنادی که اسنودن افشا کرده، نوشته بود آژانس امنیت ملی آمریکا میلیاردها مکالمه تلفنی در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای اروپایی را رصد و شنود کرده است.

فشارهای بین‌المللی کاخ سفید را نیز به واکنش واداشته است. «جی کارنی» سخنگوی دولت آمریکا روز دوشنبه با اذعان به لزوم افزایش نظارت بر آژانس‌های اطلاعاتی از احتمال بازنگری در روش‌های جمع‌آوری اطلاعات خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا هم اعلام کرده که ممکن است اوباما دستور ممنوعیت جاسوسی از سران کشورهای هم‌پیمان را صادر کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول