اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید اعضای شورای شهر و دانشجویان مطرح شد

فاصله زیاد با کلانتری و درمانگاه از مهمترین مشکلات مردم کوشکک

فاصله زیاد با کلانتری و درمانگاه و مشکل آب آشامیدنی از مهمترین مشکلات مردم کوشکک بود که در بازدید دانشجویان و دو تن از اعضای شورای شهر شیراز از این محله مطرح شد.

فاصله زیاد با کلانتری و درمانگاه از مهمترین مشکلات مردم کوشکک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی نوروزی، نماینده مردم کوشکک، در بازدید دانشجویان و دو نفر از اعضای شورای شهر شیراز از محله کوشکک با بیان اینکه شهرداری از مسئولیت خود سر بازمی‌زند، خاطرنشان کرد: پارک محله‌ای برای ما در نظر گرفته نشده ‌است، همچنین تردد نیروی انتظامی در محله ما کم بوده و باید بگویم ما امنیت کافی نداریم و نزدیک‌ترین کلانتری به کوشکک، در فاصله 20 کیلومتری در فلکه گل سرخ واقع شده است که در صورت بروز مشکل، با اتلاف وقت به محله می‌رسند.

وی درباره مجوز منازل مردم کوشکک گفت: در سال‌های گذشته که کوشکک زیر نظر شهرداری نبوده و روستا شناخته می‌شد، مردم هزینه ساخت‌و‌ساز را به دهدار داده و دهدار هیچ‌گونه مدرکی نداده ‌است و اکنون شهرداری از ما مجوز می‌خواهد که بسیاری از مردم توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

نماینده مردم کوشکک ادامه داد: آب آشامیدنی محله ما تصفیه نشده است و از چاه سرباز گرفته می‌شود.

از دیگر نکاتی که نوروزی به آن اشاره کرد نبود مسجد و حسینیه بود و بیان داشت که فاصله تا مسجد که در قسمت مالکان بنا شده، بسیار است.

وی اضافه کرد: نزدیک‌ترین درمانگاه به کوشکک 16 کیلومتر و بیمارستان 70 کیلومتر فاصله دارد که مانند رفتن به شهرستانی دیگر بوده، همچنین دوری اورژانس نیز بسیار مشکل‌زا است.

نوروزی در پایان از دانشجویان و مسئولان درخواست کرد که از محله بازدید بیشتری داشته باشند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت نیز در این بازدید در حالی که بازدید‌‌کنندگان در یکی از کوچه‌های این محله روی موکت نشسته بودند، در سخنانی اظهار داشت: چرا با این مکتب غنی و تاکیدات رهبری، عدالت در کشور ما محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی افزود: بیشتر کسانی که به عنوان دین‌دار شناخته می‌شوند تنها عابد هستند و عده کمی عالم‌اند و بسیاری از عالمان به اجتماع کاری ندارند بلکه تعداد کمی از این عالمان، عدالتخواه بوده و دغدغه دین و مردم دارند.

فراهانی تصریح کرد: عدالتخواه چند چهره دارد، عدالتی که در ذهن است که یعنی عشق داشتن به عدالت و عدالت کتبی و عدالت لفظی نیز چهره‌های دیگر عدالت هستند اما با صرف عشق و نوشتن و گفتن، عدالت در جامعه اجرا نمی‌شود بلکه این اصل، هنگامی روی کار می‌آید که آستین بالا بزنیم و وارد میدان شویم.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت ادامه داد: مشکل ما این نیست که درباره عدالت کتاب و گفته کم است بلکه مسئله اینجا است که شخص یا جوانی با شجاعت از برپایی عدالت بگوید و فریاد بزند همچنین ما در کشورمان خمینی، مدرس و نواب کم داریم.

این روحانی عدالتخواه اضافه کرد: عالمی مشروعیت دارد که در صحنه باشد و ما نیاز به الگوی عملی داریم، مانند پیغمبر که خودش مسجد می‌ساخت و سنگ بلند می‌کرد.

فراهانی بیان داشت: به گفته ائمه اطهار، شما به جامعه ایده‌آل نمی‌رسید به جز اینکه ضعیف حق خود را بدون لکنت زبان بگیرد.

وی در ادامه گفت: نکند افکار امام پس از گذشت چند دهه از انقلاب، سانسور شود، افکاری که می‌گفت این پابرهنه‌ها، بزرگان و ولی‌نعمتان ما هستند.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت تصریح کرد: سهم و سرانه‌ای که شهروندان شمال شیراز دارند به همان میزان، شهروندان جنوبی شیراز نیز باید داشته باشند.

این روحانی عدالتخواه فعال در کرمان بیان کرد: اگر مسئولان در سطح ضعیف‌ترین مردم زندگی کنند، بیشتر با درد آن‌ها آشنا می‌شوند همچنین ما دینی غنی داریم که نباید پس از عمر 34 ساله نظام مقدس، هنوز فقیر در جامعه داشته باشیم.

فراهانی افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند در حکومت من «کسی صبح نکرد مگر اینکه او را نعمت دادیم و به خود نزدیک کردیم که نان گندم بخورد، در سایه بنشیند و از آب فرات بنوشد».

وی اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که در حکومت چند ساله‌‌ام، نیاز‌های ابتدایی را فراهم کردم.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت خاطرنشان کرد: در سخنان حضرت آقا توجه به عدالت بسیار است و ایشان به صراحت می‌فرمایند که باید مردم از مسئولان مطالبه داشته باشند.

به گزارش فارس، غلام‌علی ترابی و سعید سیف از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از محله کوشکک، همراه با دانشجویان بودند.

مردم با نامه و گفت‌و‌گو، انتظارات خود را از نمایندگانشان در سنگر دفاع از حقوق مردم شهر سومین حرم اهل بیت (ع) بیان داشتند.

این نمایندگان خود با اشتیاق به مردم پیشنهاد بازدید از کوچه‌های مختلف را می‌دادند.

این برنامه با تلاش مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز که در چند ماه اخیر پیگیر برطرف شدن مشکلات محله کوشکک هستند به همراه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش فارس،رمضان امینی، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، در مصاحبه اخیر خود با این خبرگزاری، به مردم کوشکک قول داد که در هزینه‌های صدور مجوز، شهرداری به مردم تخفیف می‌دهد و نهایت همکاری را خواهد داشت.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول