اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اشتباه بزرگ شورای شهر سوم را تکرار نکنید

تیم‌داری والیبال شهرداری همدان در لیگ به چه قیمت

بعد از انتخاب شهردار همدان یکی از مهم‌ترین مصوبات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان تصویب بودجه 2.5 میلیارد ریالی برای تیم‌داری در رشته والیبال است.

تیم‌داری والیبال شهرداری همدان در لیگ به چه قیمت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمایت از ورزش و رشته‌های ورزشی و همچنین تیم‌داری در لیگ‌های حرفه‌ای برای هر استان و خطه‌ای از کشورمان توسط بخش خصوصی و نیمه دولتی آرزوی ورزشکاران آن دیار است.

استان همدان در دهه هشتاد در بعد ورزش حرفه‌ای و تیم‌داری در بالاترین سطح ورزش کشور حرف‌ برای گفتن داشت اما این روزها اهالی ورزش این استان را نداشتن یک تیم از ورزش‌های توپی در لیگ برتر کلافه کرده است.

در اوایل دهه هشتاد همدانی‌ها شاهد صعود یک تیم در رشته بسکتبال با حمایت و اشتیاق فراوان از مدیران علاقه‌مندان و ورزشی کارخانه پگاه همدان بودند که در دو سال فعالیت خود سر و صدای زیادی در کشور و رشته بسکتبال به پا کرد.

شوق و ذوق و پیگیری محمود دوستی و حمید ایروانی از قدیمی‌های بسکتبال همدان باعث شد تا همدانی‌ها بتوانند در دو سال تیمی قوی حتی با استفاده از بازیکنان خارجی گرج‌تبار و آمریکایی داشته باشند و این اتفاقات با حضور 4 تا 5 هزار نفری دختران و پسران علاقه‌مند به بسکتبال در همدان برای تشویق تیم محبوب شهرشان در سالن‌های ورزشی شد.

انحلال یکباره تیم بسکتبال پگاه همدان به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت دفتر مرکزی پگاه تهران آب سردی بر پیکره ورزشی همدان ریخت.

صعود تیم والیبال شهرداری همدان با استفاده از ظرفیت بومی در اواسط دهه 80 باعث شد تا خیلی زود خلاء نبود یک تیم لیگ برتری رفع شود و تیم والیبال شهرداری همدان در بالاترین سطح والیبال ایران خودنمایی کند.

حمایت و پشتیبانی حسن محمدی رئیس هیئت مدیره وقت باشگاه شهرداری منجر به آن شد تا یک سال و نیم این تیم با ترکیبی از استعدادهای خوش‌ آتیه بومی و تلفیقی از بازیکنان غیربومی جای خوبی را در سطح بالای والیبال ایران باز کند.

نتایج خیره‌کننده در سال اول حضور شهرداری همدان در لیگ برتر والیبال با هدایت فرهاد داخم، محمد شعبان خمسه و مسلم زمانی و به کارگیری بازیکنان همدانی در کنار با تجربه‌های لیگ برتری والیبال ایران رتبه خوبی را در پایان فصل برای همدانی‌ها رقم زد.

پشتوانه‌سازی در کنار تیم والیبال بزرگسالان اتفاق بسیار خوبی بود که با کمک مربیان ارزنده والیبال همدان رضا فتوت و علی باب‌الحوائجی و مسلم زمانی بازیکنان مستعد و آینده‌داری را برای رسیدن به تیم اصلی آماده کرد.

در سال دوم تیم‌داری شهرداری در حالی که کادر فنی 100 درصد همدانی و نیمی از بازیکنان تیم شهرداری همدان از بازیکنان بومی بودند بر اساس یک تصمیم نا آگاهانه و عجولانه اعضای شورای سوم شهر و به تبع آن باشگاه شهرداری این تیم با ارزش به راحتی آب خوردن منحل شد.

دادن اطلاعات غلط به اعضای شورا، بی‌کفایتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل وقت و همچنین سنگ‌اندازی برخی از نزدیکان تیم شهرداری به دلیل رسیدن به منافع شخصی به راحتی قاتل یک تیم لیگ برتری که در آن سال‌ها حداقل ارزش 1.5 میلیارد ریالی داشت، شد و حاصل دسترنج زحمات مربیان و دلخوشی هواداران و علاقه‌مندان به والیبال به راحتی از دست رفت.

حالا بعد از چند سال از زخم بزرگی که بر دل علاقه‌مندان به والیبال و ورزش همدان توسط اعضای شورای شهر سوم همدان نشسته بود خبر از تصویب مجدد بودجه و تیم‌داری شهرداری در لیگ دسته یک والیبال همدان به گوش می‌رسد.

شاید حضور آرمین تشکری در تیم ملی و شرکت در مسابقات لیگ جهانی والیبال و درخشش این بازیکن همدانی که باقی مانده همان تیم منحل شده است و همچنین آرمین رنجبر، صابر جواهری توانا و سید پویا حسینی بازیکنان همدانی‌الاصل که در لیگ برتر والیبال ایران حضور دارند عامل محرکی برای تیم‌داری مجدد شهرداری‌چی‌های همدانی شده است.

اما اهالی ورزش به خصوص ورزشی‌نویسان همدانی که به حق به عنوان کارشناسان خبره عرصه ورزش می‌توان از آنان یاد کرد به این تصمیمات بی‌پشتوانه و احساسی اعضای شورای شهر نقد دارند و اصلاً هزینه 2.5 میلیارد ریالی برای یک تیم دسته یکی را به صلاح ورزش همدان نمی‌دانند.

هرچند حضور یک تیم در سطح لیگ یک بیشتر از همه برای خبرنگاران و اهالی رسانه خوشحال کننده است، اما سئوال اینجاست که آیا برنامه بلند مدتی برای حضور این تیم در عرصه حرفه‌ای اندیشیده شده است.

در کمتر از یک هفته از تصویب این بودجه برای تیم‌داری مجدد شهرداری همدان در والیبال همان آقایانی که باعث انحلال تیم قبلی شدند باز هم دایه مهربان‌تر از مادر شدند و هنوز هیچ اتفاق مثبتی صورت نگرفته خود را جزو عوامل اصلی این تیم می‌دانند.

همدان مهد والیبال بوده و پیش از انقلاب تاکنون شاهد درخشش تک ستاره‌هایی در عرصه بلندقامتان والیبال ایران از غرب کشور و همدان بودیم و تا امروز حضور چند نماینده از استان همدان در تیم‌های رده‌های سنی ملی کشورمان برای هر همدانی افتخار است.

اما بی‌برنامگی و عدم ثبات مدیریتی و تصمیمات عجولانه در یک دهه اخیر در ورزش همدان نشان داده که نه تنها رشد بلندمدتی برای ورزش نداشته بلکه تأثیرات مخربی را هم به دنبال داشته است.

حال که این بودجه 2.5 میلیارد ریالی مصوب شده و عزم شورانشینان همدانی برای حضور در عرصه والیبال در کنار تیم دسته سومی فوتبال در بعد ورزش حرفه‌ای جزم شده تا قبل از شروع لیگ و اقدامات اولیه برای لیگ دسته یک با اهالی و خبرگان رشته والیبال و همچنین اهالی رسانه و ورزشی‌نویسان با سابقه جلسه‌ای گذاشته شود تا برای حضوری قدرتمندتر و دفاع از آبروی ورزش و والیبال همدان تصمیمات خوبی گرفته شود.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول