اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان:

کیفیت مسکن مهر رضایت‌بخش نیست/ مسئولیت تمام کم‌کاری‌های سازمان را قبول می‌کنم

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان با بیان اینکه کیفیت مسکن مهر رضایت‌بخش نیست، گفت: عواقب فنی و اجتماعی مسکن مهر در آینده بسیار نگران‌کننده است.

کیفیت مسکن مهر رضایت‌بخش نیست/ مسئولیت تمام کم‌کاری‌های سازمان را قبول می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صدیق ثابتی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: مسکن مهر کار کارشناسی مشخصی نبود و متاسفانه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان خاطرنشان کرد: در طرح‌های شهرسازی برای هر نوع کاربری سرانه مشخصی وجود دارد که متاسفانه این سرانه برای واحدهای مسکن مهر پیش‌بینی نشده است.

ثابتی، اختصاص اعتبارات کم را از مهم‌ترین دلایل نبود کیفیت در ساخت واحدهای مسکن مهر عنوان کرد و متذکر شد: در مجموع از کیفیت مسکن مهر راضی نیستیم و ضمناً تصمیم‌گیرنده نبودیم تا پاسخگو باشیم.

به گفته وی، برای انجام کارهای نظارت مسکن مهر به ناظران این سازمان تنها 20 تا 30 درصد از مقدار تعیین شده حق نظارت پرداخت می‌شود که با این میزان حق نظارت احتمال کم‌کاری مهندسان وجود دارد که این امر موجب شده بسیاری از مسکن‌های مهر دچار مشکلات زیادی از نظر فنی و مهندسی شوند.

عملکرد شهرداری‌ها در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ضعیف است

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: عملکرد شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مریوان و بانه در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز ضعیف است و در حال حاضر بیش از 8 هزار و 500 واحد مسکن غیرمجاز در این شهرستان‌ها وجود دارد.

به گفته ثابتی، بیش از 40 هزار نفر در این واحدهای مسکونی سکونت دارند.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای شهر مریوان برای کسب درآمد اقدام به صدور مجوز ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند که در آینده نزدیک مشکلات زیادی خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان یکی از زلزله‌خیزترین شهرهای کشور است و مهم‌ترین گسل زلزله از این شهر آغاز می‌شود.

به گفته ثابتی، این در حالی است که در صورت وقوع مشکل در این واحدهای غیرمجاز ارائه خدمات امدادی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با وجود ممنوعیت‌هایی که شورای حفاظت در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد دلیل افزایش روند این ساخت و سازها جای سوال دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان اضافه کرد: برخورد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وظیفه شهرداری‌هاست ولی متاسفانه به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند.

ارتباط نمایندگان مجلس با نظام مهندسی ضعیف است

ثابتی از عدم ارتباط نمایندگان مجلس با این سازمان در استان انتقاد کرد و گفت: وجود بیش از 4 هزار و 480 مهندس توانمند و متخصص در 7 رشته ظرفیت مناسبی است که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: وجود تعامل بیش از پیش سازمان نظام مهندسی کردستان با مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و اجرای پروژه‌های مورد نیاز در استان داشته باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان افزود: انجام کارهای شاخص در برخی از استان‌های بزرگ همچون قزوین و تبریز به دلیل وجود تعامل و همکاری بسیار خوب بین مسئولین و سازمان نظام مهندسی است.

به گفته ثابتی، قدرت ریسک‌پذیری که در استان‌های دیگر وجود دارد در استان کردستان کم‌تر دیده می‌شود و ما مجبوریم در بیشتر موارد عصا به دست راه برویم.

وی افزود:‌ سنگ‌‌اندازی‌هایی که در استان ما وجود دارد در سایر استان‌ها وجود ندارد و این موجب شده کارهای شاخص در کردستان کمتر انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان تصریح کرد:‌ نظام مهندسی آمادگی تعامل در چارچوب منطقی "برد برد" را دارد و در موضع خود حاضر به تخفیف دادن برای انجام کارهای بزرگ هستیم.

ثابتی خاطرنشان کرد: اگر کسی خلاف این موضوع ادعایی علیه ما دارد حاضر به انجام مناظره رودررو هستیم.

وی داشتن وجدان کاری را از دیگر اولویت‌های دانست و گفت: داشتن وجدان کاری بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را در حوزه‌های مختلف حل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در زمینه طراحی کوچکترین مشکلی نداریم، بیان کرد: در بحث اجرا و نظارت بر پروژه‌ها نیز کوچکترین مشکلی وجود نداشته و همواره بر نظارت کیفی بر پروژه‌ها تاکید کرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان خاطرنشان کرد: تذکرات لازم در این راستا به تمام اعضای سازمان داده شده و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و کم‌کاری در شورای انتظامی مطرح و با متخلف برخورد خواهد شد.

ثابتی در پایان با بیان اینکه مسئولیت تمام کم‌کاری‌‌ها را قبول می‌کنم، بیان داشت: براساس قانون و ضوابط حضور مهندسین سازمان سر پروژه‌ها حضوری تمام موقت نیست و همین موضوع موجب بروز برخی مشکلات می‌شود.

انتهای پیام/79002/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول