اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

45 قلم داروی غیر استاندارد از بازار جمع‌آوری شده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 45 قلم دارو به دلیل نداشتن استانداردهای لازم از بازار خارج شده‌اند، گفت: آنچه امروز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، کنترل شده‌اند و استانداردهای کافی را دارند.

45 قلم داروی غیر استاندارد از بازار جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید تقی نوربخش عصر امروز در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه 93 هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه زیر پوشش خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات هستند، هرچند مشکلات معیشتی و درمانی هم فراوان هستند.

وی افزود: طی دو ماه اخیر پرداخت مطالبات بیمه به مراکز طرف قرارداد و نیز کاهش فرانشیز درمان و دارو صورت گرفته و 170 قلم دارو در مهرماه امسال زیر پوشش پرداخت بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از این پس بیمه‌کردن فرزندان سوم به بعد هم مشکلی نخواهد داشت، گفت: این کار در راستای کاهش مشکلات مردم به ویژه اقشار مستضعف و متوسط صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رضایت مردم در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است زیرا انقلاب اسلامی نیز بر اساس همین پایه شکل گرفت.

نوربخش با بیان اینکه 45 قلم دارو به دلیل نداشتن استانداردهای لازم از بازار خارج شده‌اند، گفت: آنچه امروز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، کنترل شده‌اند و استانداردهای کافی را دارند؛ کشورهای غربی از نظر دارویی هم ایران را تحریم کرده‌‌اند ولی دانشمندان ایرانی در صدد هستند با استفاده از توان داخلی به تولید همه داروها اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: پرداخت مستمری به بازنشستگان از دیگر خدمات این سازمان محسوب می‌شود و در حال حاضر 4 میلیون نفر مستمری‌بگیر در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا(ع) در قم نیز با 60 درصد ظرفیت در حال فعالیت است و تمام خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهد؛ بیمارستان‌های تامین اجتماعی در سراسر کشور همین ویژگی را دارند.

نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر داروخانه‌ها هیچ طلبی از تامین اجتماعی ندارند، عنوان داشت: بیمارستان‌های دولتی کمبودهای مالی زیادی دارند و سعی داریم به تدریج مشکلات آنها را هم حل کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر افراد به طور معمول با 30 سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند ولی در مورد مشاغل سخت قانون 20 و 25 ساله هم وجود دارد.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول