اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد

اجرای بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی توسط اوقاف در یزد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در طول سال بنا به مناسبت‌های مختلف مذهبی، بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی در استان یزد اجرا می‌شود.

اجرای بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی توسط اوقاف در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی با اشاره به ماموریت‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه در دستور کار اداره کل اوقاف استان یزد قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا بیش از 30 عنوان برنامه بنا به مناسبت‌های مذهبی از ابتدای سال اجرا شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

میرجلیلی از جمله این برنامه‌ها به طرح آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، ولایت نبوی،‌ بصیرت عاشورایی و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: این طرح‌ها به ترتیب به مناسبت‌های عید نوروز، ایام فاطمیه، اوقات فراغت تابستان، ماه رمضان، عید سعید غدیرخم و دهه ولایت و ایام محرم و صفر برگزار شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، اجرای برنامه‌ها و مسابقات قرآنی را نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف استان برشمرد و یادآور شد: حاصل برگزاری این مسابقات، موفقیت قاریان قرآن استان یزد در مسابقات بین‌المللی است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت که توسط اداره اوقاف اجرا شد، افزود: این برنامه‌ها توانست در بقاع متبرکه و امامزاده، بیش از 100 هزار مخاطب داشته باشد.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: بودجه‌های این برنامه‌ها نیز از اداره کل اوقاف و موقوفات مربوط به عید غدیر تامین شد.

وی همچنین از چهار وقف جدید در این ایام خبر داد و افزود: از آنجا که عید غدیر از اعیاد مهم جهان اسلام است، واقفان، این عمل خیرخواهانه خود را در این ایام مبارک انجام دادند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه ایام محرم و صفر نیز در پیش است، اظهار امیدواری کرد: بتوان با برگزاری برنامه‌های ویژه در پرتو وقفیات مرتبط با برنامه‌های ایام محرم، بیش از پیش اهداف قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنیم.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول