اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

150 طلبه خواهر در حوزه علمیه دشتی مشغول به تحصیل هستند

امام جمعه خورموج گفت: بعد از چهار سال که از عمر حوزه علمیه می‌گذرد بیش از 150 طلبه خواهر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

150 طلبه خواهر در حوزه علمیه دشتی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جمع طلاب، روحانیون و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مهدیه خورموج از انتخاب نخستین سفر حوزوی نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به شهرستان دشتی تقدیر کرد.

امام جمعه خورموج افزود: یکی از رسالت‌های بزرگ ما توسعه حوزه‌های علمیه است و ما در شهرستان عالم‌پرور دشتی دارای علمای بزرگی بوده و هستیم و امروز یکی از علمای بزرگ منطقه حجت‌الاسلام محمد حجتی امامی هستند.

وی یادآور شد: مدرسه علمیه در شهر خورموج در سال 1353 توسط آیت‌الله سید موسی ابطحی با همکاری حجت‌الاسلام امامی حجتی راه‌اندازی شد و تا اوایل انقلاب ادامه داشت و متاسفانه بخاطر عدم استاد و کادر اجرایی این مدرسه تعطیل شد.

مصلح خاطرنشان کرد: در سال 83 توسط حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه وقت شهرستان مدرسه سفیران هدایت در شهر خورموج راه‌اندازی و همچنان برقرار است.

وی افزود: این مدرسه دارای خیرات و برکات بسیار ارزشمندی است و تعداد زیادی از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و منشأ خیر و برکت در کشور، استان و شهرستان هستند.

مصلح اضافه کرد: در سال تحصیلی 89-90 مدرسه علمیه خواهران راه‌اندازی شد که با استقبال کم‌نظیر مواجه شدیم و بعد از چهار سال که از عمر این مدرسه می‌گذرد بیش از 150 طلبه خواهر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند که منشأ خیر و فرهنگی در شهرستان هستند.

امام جمعه خورموج گفت: در سال 89- 90 با عنایت ویژه آیت‌الله صفایی‌بوشهری و عزیزانمان در مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران استان بوشهر مدرسه علمیه درازمدت راه‌اندازی شد که سال دوم خود را طی می‌کند. انشالله بتوانیم در بنیه‌های فرهنگی و علمی مردم گام برداریم و در روستاهایی مثل حیدری، میانخره و کردوان و... حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول