اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد

حضور موسسات تجاری‌سازی اختراعات در جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از دعوت موسساتی که به تجاری‌سازی اختراعات نخبگان کمک می‌کنند در جشنواره اختراعات خلیج فارس خبر داد.

حضور موسسات تجاری‌سازی اختراعات در جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم قاسمیه ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره اختراعات خلیج فارس در بوشهر ادامه داد: «بخش نیازمندی‌ها» بخش ویژه‌ای است برای اینکه بتوانیم نیازهای استان‌ها و کشور را در اختیار مخترعان و نوآوران کشور قرار دهیم، از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی کشور دعوت کرده‌ایم تا اگر در زمینه خاصی نیاز به فناوری و نوآوری دارند، با دریافت غرفه‌ای نیازهای تکنولوژی و علمی خود را اعلام کنند.

قاسمیه تصریح کرد: در این بخش سعی شده است از موسساتی که به تجاری‌سازی اختراعات کمک می‌کنند مانند صندوق‌های مختلفی که تسهیلاتی در اختیار نوآوران قرار می‌دهند و همچنین موسسات مشاوره‌ای و موسساتی که امکان سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر دارند، دعوت شود تا به تجاری‌سازی اختراعات ارائه شده در این جشنواره کمک کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در ارتباط با بخش ویژه تغذیه و سلامت که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مدیریت خواهد شد، گفت: این بخش با رویکرد هدفمند کردن و اختصاصی کردن جشنواره اختراعات توسط بنیاد ملی نخبگان ایجاد شده است و نگاه و رویکرد این بخش، فرهنگ‌سازی، مشاوره در بخش سلامت تن و روان جامعه و تغذیه است.

قاسمیه با تأکید بر حضور مخترعان، متخصصان و مراکز آموزشی، پژوهشی و ترویجی حوزه سلامت و تغذیه در این بخش از جشنواره خاطرنشان کرد: غرفه‌های مواد غذایی ویژه و مجوزدار از مراکز معتبر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد تغذیه و سلامت تن و روان و بررسی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه ورزش و تربیت بدنی و ویزیت رایگان شرکت‌کنندگان در جشنواره توسط پزشکان متخصص از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بخش سلامت و تغذیه است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از بخش‌های دیگر جشنواره ذکر کرد و گفت: در کنار جشنواره کارگاه‌های مبانی خلاقیت، ایده‌پردازی و توسعه ایده، فرآیند تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و آموزش و تهیه طرح کسب و کار BP برای عموم شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: در کنار همه برنامه‌های جشنواره، بخش ویژه‌ای به عنوان فوق برنامه و فرهنگی تدارک دیده‌ایم که در این بخش همه ایده‌ها، خلاقیت‌های مبتکران و نوآوران که حتی قابلیت ثبت اختراع ندارند حضور می‌یابند و از مشاوره‌های تخصصی صاحب‌نظران برای تکمیل اختراع خود بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت این جشنواره، خواستار همکاری تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان برای برپایی آبرومندانه این جشنواره در استان بوشهر شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول