اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

اجرای طرح شهریاران در مدارس ابتدایی و راهنمایی

شهردار اردبیل گفت: طرح شهریاران که با توفیقات خوبی همراه بوده در مدارس راهنمایی و ابتدایی نیز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح شهریاران در مدارس ابتدایی و راهنمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در مراسم هم‌اندیشی شهرداران و شهریاران مدارس و آیین تجلیل از فعالان آموزش شهروندی که با حضور شهردار اردبیل، معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل و جمعی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح شهریاران و شهرداران مدارس برگزار شد، اظهار داشت: با توفیق الهی اهداف عملیاتی تفاهمنامه همکاری فی‌مابین شهرداری و آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود و در تکمیل این راه از همکاری و تعامل همه عزیزان بهره‌مند می‌شویم.

وی بر نقش مهم دانش‌آموزان در رسیدن به اهداف این تفاهمنامه تاکید و تصریح کرد: در برنامه‌های مشابه این مراسم در آینده سعی می‌شود تمامی مراحل اجرا و هدایت برنامه‌ها را خود دانش‌آموزان بر عهده بگیرند چرا که این عزیزان آینده‌سازان میهن اسلامی ما هستند و با تمرین در چنین موقعیت‌هایی می‌توانند خود را برای مسئولیت‌های آتی آماده سازند.

بدری گستردگی حوزه وظایف شهرداری را یادآور شد و خاطر نشان کرد: شهرداری مجموعه صرفاً خدماتی نبوده و بیش از نقش خدماتی و عمرانی خود در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز باید برنامه‌ریزی داشته و جهت انجام اقدامات مرتبط بودجه تعریف کند.

این مسئول با اذعان به اینکه خوشبختانه شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته است، اضافه کرد: با گذشت زمان مشارکت مردم و ادارات دیگر به خصوص آموزش و پرورش نیز در مسائل اجتماعی و فرهنگی بیشتر و پررنگ‌تر شده و اگر بتوانیم از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کنیم قطعاً در کمترین زمان ممکن به اهداف تعریف شده دست می‌یابیم.

وی همچنین اجرای طرح شهریاران و شهرداران مدارس را در آموزشگاه‌های راهنمایی و ابتدایی نیز خواستار شد و بیان کرد: معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل نسبت به انتخاب مدارس هدف را اقدام کنند تا بتوانیم از بستر فراهم شده به نحوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل با اشاره به توصیه بزرگان دین مبنی بر ضرورت امر اطلاع‌رسانی از کارهای انجام یافته برای مردم تاکید کرد: شهرداری اردبیل هم راستا با اقدامات عمرانی و خدماتی خود به امر اطلاع‌رسانی پرداخته است.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود توسعه فضای سبز در سطح مناطق شهر اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ساماندهی و اجرای پارک مناسب در تپه‌های میراشرف و سربند و پارک دو هکتاری شهرک طرفدار حقیقت در مناطق کم برخوردار شهر و توسعه فضای سبز روفوژهای اتوبان کمربندی دوم از جمله این اقدامات بود.

وی یادآور شد: احداث خیابان‌های جدید، ساماندهی معابر موجود و پخش بیش از 220 هزار تن آسفالت در سطح شهر نیز از اهم اقدامات شهرداری اردبیل در سال‌ جاری در زمینه عمران است.

بدری در ادامه سخنان خود از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموعه شهرداری جهت بهره‌وری بهینه شهروندان از اوقات فراغت خبر داد و با بیان اینکه در رابطه با بحث آموزش شهروندی نیز اقدامات قابل توجهی انجام پذیرفته است، گفت: در بحث راه‌اندازی شهرداری الکترونیک در تمامی مناطق شهرداری، جز شهرداری‌های موفق کشور بودیم به طوری که در این زمینه حتی از کلان‌شهرهایی چون تبریز هم بسیار جلوتر عمل کردیم و در حال حاضر هر چهار منطقه شهرداری اردبیل به سیستم یکپارچه شهرسازی الکترونیک موسوم به «شهرداری الکترونیک» تجهیز شده و صدور پروانه در تمام مناطق شهرداری اردبیل به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

در پایان این مراسم با تجلیل از فعالان طرح شهریاران و شهرداران مدارس شهر اردبیل برخی از اقلام و کالاهای فرهنگی و ورزشی اهدایی شهرداری اردبیل به مدارس هدف اجرای این طرح تحویل نمایندگان این مدارس شد.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول