اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های دقیق یگان حفاظت صورت گرفت

انهدام 7 باند حفاری غیرمجاز در کلیبر/جلوگیری از تخریب آثار در 5 محوطه تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش یگان حفاظت این اداره کل و همکاری نیروی انتظامی در شش ماهه اول سال 92 ، هفت باند حفاری غیر در شهرستان کلیبر متلاشی شد.

انهدام 7 باند حفاری غیرمجاز در کلیبر/جلوگیری از تخریب آثار در 5 محوطه تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در انجام این عملیات‌ها، 30 نفر از اعضای این هفت باند دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص ضمن طرح دعوی، پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمدی افزود: به دلیل بازرسی‌های دقیق‌تر و تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی و نیز افزایش گزارش‌های مردمی، تعداد کشفیات این حفاری‌های غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به جزو یک مورد که در محوطه ثبتی و حفاظتی است، افزود: شش حفاری غیرمجاز دیگر در محوطه‌هایی بوده که در آنها آثار تاریخی وجود نداشته است.

محمدی تشریح کرد: در این مدت مجموعا 300 مورد سرکشی و بازدید از بناها، آثار و محوطه‌های تاریخی شهرستان کلیبر انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: در شش ماهه نخست سال 92 همچنین 16 قطعه متفاوت از کشفیات و اهداهای مردمی در کلیبر داشته‌ایم که شامل پنج قطعه پیه‌سوز سفالی، یک قطعه پیه سوز فلزی، سه قطعه سکه، پنج قطعه فلزی متفاوت و دو قطعه سنگ قبر می‌شود.

محمدی همچنین با اشاره به کشف دو دستگاه فلزیاب، از خنثی‌سازی و پیشگیری از حفاری غیر مجاز و جلوگیری از تخریب آثار در پنج محوطه و اثر تاریخی شهرستان کلیبر در این مدت زمان خبر داد.

وی دو نشست با فرماندهان نیروی انتظامی و امنیتی استان، سه جلسه مرتبط با جرایم میراث فرهنگی و انجام 14 گشت تلفیقی اداره کل میراث فرهنگی با اداره کل محیط زیست و نیروی انتظامی استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته در شش ماهه نخست سال 92 در شهرستان کلیبر خواند.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول