اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی استان اصفهان:

120 هزار نابینا از خدمات بهزیستی اصفهان استفاده می‌کنند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اصفهان گفت: بیش از 240 هزار نابینا در سطح استان اصفهان شناسایی شدند که 120 هزار نفر از این نابینایان از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

120 هزار نابینا از خدمات بهزیستی اصفهان استفاده می‌کنند

سید اصغر فیاض امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طبق برآورد آمار سرشماری اصفهان از 4 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت اصفهان، 240 هزار معلول شناسایی شدند، اظهار کرد: براساس بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی و حوزه توان‌بخشی، 120 هزار نفر نابینا از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد، 5 هزار نفر نابینا و کم بینا هستند که شامل نابینایی خفیف تا مطلق می‌شود و این در حالی است که فقط یک چهارم، نابینای مطلق و بقیه کم‌بینا، خفیف، متوسط و شدید هستند که متناسب به سن و نیاز از خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: طرح غربالگری بینایی از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی و از مهدهای کودک آغاز می‌شود که از این طریق کودکان کم بینا تشخیص داده می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم آموزش لازم جهت تشخیص بینایی گفت: این غربال هر سال با دستور معاونت پیشگیری بهزیستی انجام می‌شود.

معاون توان‌بخشی بهزیستی استان اصفهان در مورد مدرسه خط بریل در اصفهان بیان کرد: مدرسه خط بریل در دوران مهدکودک برای بچه‌های نابینا گذاشته شده است که این دست و خط را آموزش ببینند، اما در مقاطع تحصیلی بعدی همانند سایر دانش‌آموزان در مدارس عادی درس می‌خوانند.

این مسئول ادامه داد: یک سری مراکز نابینایان در اصفهان وجود دارد که بهزیستی ایجاد کرده است که از زیر سن شش سال در این مراکز ثبت‌نام می‌کنند که توسط مربی فرد نابینا همراه مادر برخی آموزش‌های ویژه را می‌بیند.

وی گفت: در مقاطع بعدی نیز این افراد از چرخه بهزیستی خارج و جزء آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرند، هر چند امر جداسازی کودکان نابینا از بینایان حدود 25 سال است که در جهان منسوخ شده است.

فیاض تاکید کرد: بهتر است بچه‌های نابینا در کنار بچه‌های عادی باشند تا سایر این همسالان نیز متوجه معلولان و تعامل  با آنها باشند.

انتهای پیام/63012/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول