اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فارن پالیسی:

۲۱ کشور از تصویب قطعنامه علیه جاسوسی آمریکا در شورای امنیت حمایت می‌کنند

آلمان، برزیل، فرانسه و 18 کشور دیگر برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت که توقف جاسوسی‌های آمریکا را خواستار می‌شود، به اجماع رسیده‌اند.

۲۱ کشور از تصویب قطعنامه علیه جاسوسی آمریکا در شورای امنیت حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، با ادامه افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» و عصبانیت کشورهای دنیا از فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، برزیل و آلمان که سران آن‌ها از جمله اهداف برنامه‌های جاسوسی آمریکا بوده‌اند، در تلاشند تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای محکوم کردن این اقدامات به شورای امنیت ببرند.

پایگاه «فارن پالیسی» گزارش داده است که در حال حاضر 19 کشور دیگر نیز در حال رایزنی در مورد این قطعنامه هستند. کشورهای متحد آمریکا از جمله فرانسه و مکزیک و همچنین کشورهای مخالف آمریکا نظیر ونزوئلا و کوبا از جمله حامیان احتمالی این قطعنامه خواهند بود.

به نوشته این پایگاه، این کشورها بر سر این قطعنامه که اولین اقدام جدی بین‌المللی برای پایان دادن به فعالیت‌های گسترده آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به شمار می‌آید، به اجماع رسیده‌اند.

اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست که از چند ماه قبل دست به افشای اسناد فوق محرمانه این آژانس، زده است. اسنادی که در هفته‌های اخیر منتشر شده، نشان می‌دهد آمریکا از سران دستکم 35 کشور دنیا جاسوسی کرده است. «آنگلا مرکل» صدراعظم آمریکا و مقامات دولت فرانسه از جمله کسانی‌ هستند که چند سالی است هدف جاسوسی بوده‌اند.

در بخشی از این قطعنامه که «فارن پالیسی» به آن دست یافته است، «احترام به حقوق و کسب اطمینان از احترام به حق» حریم شخصی در کشورهای دیگر احترام گذاشته شود. این قطعنامه همچنین از کشورها خواسته است برای کسب اطمینان از پایان نقض این حقوق، دست به کار شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول