اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس:

کامرون همچنان از تلفن‌همراه خود استفاده می‌کند

سخنگوی «دیوید کامرون» اعلام کرده است علیرغم انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آمریکا از سران 35 کشور دنیا، وی همچنان از تلفن همراه خود استفاده می‌کند.

کامرون همچنان از تلفن‌همراه خود استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، با وجود انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از سران 35 کشور دنیا، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید «دیوید کامرون» همچنان به استفاده از خط تلفن همراه خود ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نخست‌وزیر با وجود افشای جاسوسی آمریکا از سران دنیا به استفاده از خط تلفن خود ادامه می‌دهد، گفت: بله، من که ندیدم او از خط دیگری استفاده کند.

البته اسنادی که «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده، نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس همکاری بسیار نزدیکی دارند و مأموریت‌هایی را نیز به صورت مشترک انجام می‌دهند.

آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند کشورهایی هستند که گروه اطلاعاتی موسوم به «پنج چشم» را تشکیل داده‌اند. این کشورها متعهد شده‌اند که دستکم از یکدیگر جاسوسی نکنند. شاید به همین دلیل هم هست که نخست‌وزیر انگلیس با خیالی نسبتا آسوده به استفاده از تلفن همراه خود ادامه می‌دهد.

افشاگری‌های اخیر اسنودن نشان می‌دهد آمریکا سال‌هاست که تلفن‌های سران کشورهای مختلف دنیا را شنود می‌کنند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از جمله سیاستمدارانی است که گفته می‌شود سال‌ها تحت نظر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا بوده است. آلمان به همراه برزیل و 19 کشور دیگر دنیا قصد دارند به زودی قطعنامه‌ای را در محکومیت جاسوسی آمریکایی‌ها، به شورای امنیت ببرند.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس از اظهارنظر در مورد گزارش‌های منتشرشده در روزنامه گاردین در مورد فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، خودداری کرده است. با این حال، حتی «دیوید کامرون» هم از بیانیه 28 کشور اتحادیه اروپا که اقدامات جاسوسی را موجب از بین رفتن اعتماد متقابل دانسته بود، حمایت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول