اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد خوراسگان:

50 هزار نفر دانش‌آموخته دانشگاه آزاد خوراسگان هستند

رئیس اداره فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: در مجموع 50 هزار و 243 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی از دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان هستند.

50 هزار نفر دانش‌آموخته دانشگاه آزاد خوراسگان هستند

رسول رنگرز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلان  این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر 27 نفر در مقطع فوق‌تخصص دندانپزشکی، 44 نفر دکترای تخصصی، 599 نفر دکترای عمومی دندانپزشکی، پنج هزار و 143 نفر در کارشناسی ارشد نا‌پیوسته، 394 نفر در کارشناسی ارشد پیوسته، 25 هزار و 187 نفر در کارشناسی پیوسته، شش هزار و 380 نفر در کارشناسی نا‌پیوسته، پنج هزار و 764 نفر در کاردانی نا‌پیوسته و شش هزار و 708 نفر نیز در مقطع کاردانی پیوسته در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور مدارک دانشگاهی از اموری است که به دقت، صحت و سرعت نیاز دارد و باز‌بینی سوابق تحصیلی، نمرات، رعایت سر‌فصل‌ها، پیش‌نیاز‌ها و مشخصات فردی دانش‌آموختگان باید بسیار دقیق انجام شود.

رئیس اداره امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با بیان اینکه دقت در صدور مدارک تحصیلی مهم‌ترین جایگاه را دارد، تصریح کرد: مغایرت یک عدد و یا یک حرف سبب عدم تأیید مدرک از سوی سازمان مرکزی دانشگاه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدت زمان صدور مدارک در این دانشگاه براساس حجم و تعداد پرونده‌های واصله از حوزه آموزش متفاوت است، اضافه کرد: پس از برگزاری امتحانات حجم بالایی از پرونده‌ها تحویل داده می‌شود و صدور مدارک نیز یک هفته طول می‌کشد، اما در سایر ایام سال در فاصله زمانی دو تا سه روزه، مدرک مورد نظر تحویل داده می‌شود.

رنگرز با بیان اینکه آمار‌ها گویای این واقعیت است که ما هر روز نسبت به روز گذشته وضعیت بهتری داشته‌ایم، تاکید کرد: هر ساله آمار تعداد فارغ‌التحصیلان نسبت به سال‌های اولیه تأسیس دانشگاه رشدی 10 برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که تعداد کارکنان این بخش کمتر شده است، افزود: اما در سال‌های اخیر به دلیل دقت و حساسیت همکاران، یک مورد مدرک باطله در این دانشگاه وجود نداشته است.

رئیس اداره امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به اینکه سیستم بایگانی یکی از ویژگی‌های اداره فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است، گفت: سیستم بایگانی مدارک این واحد دانشگاهی منحصر به فرد است و تا‌کنون بار‌ها توسط مسئولان سازمان مرکزی و دیگر واحد‌های دانشگاهی از این واحد بازدید شده است.

وی با اشاره به آمار تأییدیه‌های صادره تحصیلی و شغلی برای سایر سازمان‌ها اظهار کرد: از سال 1385 با دستور ریاست واحد، نسبت به ثبت تأییدیه‌ها اقدام شده و تاکنون شش هزار و 805 تأییدیه برای اشتغال دانش‌آموختگان سازمان‌ها و نهاد‌ها 6805 مورد و هشت هزار و 671 تأییدیه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر صادر شده است.

رنگرز با بیان اینکه البته این آمار براساس آمار درخواست‌های کتبی واصله از سازمان‌ها و دانشگاه‌های کشور به دست آمده است، ادامه داد: در صورتی که آمار واقعی دانش‌آموختگانی که به کاری اشتغال یافته و یا در مقطع بالا‌تر به تحصیل مشغول شده‌اند به مراتب بیشتر از آمار ذکر شده است.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموختگانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، تصریح کرد: آماری پیش از سال 1385 وجود ندارد، اما از این سال تاکنون سه هزار و 570 نفر از فارغ‌التحصیلان برای دریافت ریز‌نمرات قابل ترجمه مراجعه کرده‌اند.

رئیس اداره امور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با تاکید بر اینکه اداره فارغ‌التحصیلان آخرین مرحله برای هر دانش‌آموخته دانشگاهی است، اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان می‌توانند آینه‌ای برای انعکاس افتخارات دانشگاه و مبلغی برای ارزش‌های دانشگاه محل تحصیل خود باشند.

وی با بیان اینکه در همین راستا در ارتباط با تکریم ارباب رجوع، تلاش بنده و همکارانم همواره این بوده که هر روز بهتر از روز گذشته عمل کنیم، تاکید کرد: به نظر ما تکریم ارباب رجوع،  تنها ادای احترام ظاهری نیست، بلکه در عمل باید کار دانش‌آموختگان را در نهایت دقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بدهیم.

  انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول