اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

آبزیان رودخانه بلده در حال انقراض هستند/ قزل آلای خال قرمز را دریابید

معاون فرماندار نور گفت: رودخانه مهم بلده به دلیل عدم وجود محل دفن زباله در این بخش در معرض آلودگی است.

آبزیان رودخانه بلده در حال انقراض هستند/ قزل آلای خال قرمز را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی صبح امروز در جلسه پسماند این شهرستان اظهار داشت: در بحث زباله تاکنون آزمون و خطاهای زیادی صورت گرفت و دیگر جای آزمون و خطای مجدد نیست.

معاون فرماندار نور افزود: برای رفع مشکل زباله دیگر نباید گزینه آزمون و خطا را در پیش گرفت و با توجه به جلسات مکرر و طولانی از سال‌های گذشته اکنون باید راهکار مناسب برای رفع این معضل ارائه شود که ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به مخالفت‌های محیط زیست درباره واگذاری زمین مناسب برای دفن بهداشتی زباله در بخش بلده تصریح کرد: محیط زیست به بهانه مناطق حفاظت شده، با واگذاری زمین در این بخش مخالفت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که عدم واگذاری زمین در این بخش باعث انباشت زباله در جاهای مختلف حاشیه رودخانه مهم و حیاتی بلده شده که موجب آلودگی این رود مهم، نابودی و انقراض آبزیان نادر موجود در آن از جمله قزل‌آلای خال قرمز می‌شود.

محمدی تصریح کرد: محیط زیست قانون را دستاویز قرار می‌دهد طوری که قانون اصول دین است و با کمی انعطاف در دین اشکال ایجاد می‌شود، در حالی که همواره توصیه شده قانون باید تا جایی که شکسته نشود برای رعایت حال مردم انعطاف پیدا کند.

وی تاکید کرد: تامین زمین زباله در این بخش برای جلوگیری از آلودگی و آسیب به محیط زیست ضروری است.

رئیس محیط زیست نور در این جلسه اظهار داشت: منظور از منطقه حفاظت شده و منطقه آزاد، بهره‌برداری از منطقه آزاد است تا همه مناطق دست نخورد و بدان تجاوز نشود.

علی یداللهی ادامه داد: شیرابه زمین زباله نور از زیر جاده به سمت جنگل نفوذ پیدا کرده که به شهرداری ابلاغ شد تا راه نفوذ را کاملا مسدود کند تا جلوی خسارت به جنگل و محیط زیست گرفته شود.

انتهای پیام/86022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول