اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور:

محل دپوی زباله نور وضعیت خوبی ندارد

فرماندار نور گفت: محل دپوی زباله نور وضعیت خوبی ندارد و شیرابه‌ها موجب آسیب دیدن محیط زیست شده‌اند.

محل دپوی زباله نور وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌محمد صمدیان صبح امروز در جلسه پسماند این شهرستان اظهار داشت: به دلیل حجم بالای زباله و ظرفیت کم سایت شاهد وضعیت خوبی در زمین زباله نیستیم و شیرابه‌های آن علاوه بر ایجاد مشکلات برای ساکنان روستاهای پایین دست به منابع طبیعی و زیستی آسیب می‌رساند.

فرماندار نور افزود: پاره شدن فنس‌کشی زمین زباله باعث ورود حیوانات وحشی از جمله شغال و سگ‌های ولگرد به محل دفن زباله شده و این امر می‌تواند موجب انتقال بیماری به دیگر حیوانات و حتی انسان شود.

وی از انباشت زباله در حاشیه محورهای گلندرود و لاویج انتقاد کرد و ابراز داشت: جمع‌آوری زباله در حاشیه محورها باید مداوم باشد و به فصل و زمان خاص محدود نشود.

صمدیان ابراز داشت: اقداماتی برای تاسیس سازمان پسماند در شهرستان صورت گرفت که نیاز است پیگیری شود و این سازمان به صورت مستقل در شهرستان تاسیس و مشکل زباله شهرستان تا حدود زیادی کاهش یابد.

فرماندار نور نیز در این جلسه به موضوع تفکیک زباله از مبدا که توسط برخی عنوان شد را پاسخگو رفع معضل زباله ندانست و گفت: چون محل جداگانه‌ای برای تحویل و جمع‌آوری هر یک از این زباله‌ها تعیین نشده و متولی خاص ندارد، این خود مشکل را افزایش می‌دهد.

مرتضی مومنی ابراز داشت: شورای شهر نور توانست پیمانکار توانمندی را شناسایی کند و قرار است زمین زباله به بخش خصوصی و این پیمانکار تحویل شود.

وی در عین حال از آمادگی مجموعه شورا و شهرداری برای دریافت نظرات و پیشنهادات و راه حل برای رفع مشکل زمین زباله شهرستان و مشکلات جانبی آن خبر داد.

محمدعلی روحانی رئیس شورای شهرستان نور هم تعیین مدیریت واحد برای سایت دفن زباله را موجب ساماندهی و کاهش مشکلات عنوان کرد.

انتهای پیام/86022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول