اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحمتی‌نشاط در گفت‌وگو با فارس خبر داد

قم میزبان دور برگشت پیکارهای لیگ برتر شطرنج مردان کشور

رئیس هیئت شطرنج استان قم از میزبانی دیدارهای برگشت پیکارهای لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه های کشور در قم خبر داد.

قم میزبان دور برگشت پیکارهای لیگ برتر شطرنج مردان کشور

حسین رحمتی‌نشاط امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سالن شطرنج مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم را همچون دوره‌های گذشته مجهز و آماده کرده‌ایم تا بتوانیم میزبانی خوبی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر شطرنج مردان کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور امسال با عنوان جام اندیشمندان و با شرکت 12 تیم برگزار می‌شود و در دور برگشت این رقابت‌ها در دهه سوم آبان ماه به میزبانی هیئت شطرنج قم به انجام خواهد رسید.

رئیس هیئت شطرنج استان قم در ادامه به کسب پنج پیروزی متوالی شطرنج‌بازان قمی در هفته پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد و عنوان داشت: شطرنج‌بازان قم با کسب این نتایج خوب و خیره‌کننده به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر پیوستند.

وی یاد‌آور شد: امسال پنجمین سال حضور تیم تربیت‌بدنی به عنوان نماینده قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور است و این تیم بعد از درخشش در دوره‌های قبل در سال جاری با توجه به نتایج خوبی که تا‌کنون کسب کرده یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود.

رحمتی‌نشاط افزود: عملکردی که تیم‌های لیگ برتری تا پایان نیم فصل اول مسابقات امسال لیگ برتر قهرمانی شطرنج مردان باشگاه‌های کشور رقم زده‌اند، نشان می‌دهد که تیم تربیت بدنی قم وضعیت بسیار خوبی دارد و با کمی دقت بیشتر و بازی هوشمندانه توسط بازیکنان این تیم، حتی قهرمانی دور از دسترس شطرنج‌بازان تیم تربیت‌بدنی قم در لیگ امسال نخواهد بود.

وی ابراز داشت: نیم فصل نخست از بازی‌های دوازدهمین دوره مسابقات شطرنج لیگ برتر مردان باشگاه‌های کشور با برتری تیم سرمایه‌گذاری شهر آتیه در حالی به پایان رسید که مرحله پایانی آن به سرداوری حسین قلی‌‌سالور داور بین‌المللی و داوری بهنام‌فرد داور فدراسیون جهانی شطرنج برگزار شد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم بیان کرد: در پایان دور نهم از دیدارهای هفته دوم مسابقات لیگ برتر آقایان جام اندیشمندان، تیم سرمایه‌گذاری شهر آتیه با 32 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاد در حالی که تیم شطرنج مردان دانشگاه آزاد اسلامی با 25 امتیاز رده دوم را در اختیار دارد و تیم دومان‌شیمی تبریز با 21.5 امتیاز سومین تیم جدول رده‌بندی محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین تیم شطرنج تربیت بدنی قم با 21 امتیاز و تنها 0.5 امتیاز کمتر نسبت به تیم سوم در حال حاضر رتبه چهارم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه تیم شطرنج ایران نوبافت اصفهان با 18.5 امتیاز، دامون‌ساخت شمال با 15 امتیاز، دنیای فلز رشت با 14.5 امتیاز، دریا برج شیراز با 14.5 امتیاز، اداره راه و شهرسازی لرستان با 9.5 امتیاز و سازمان نظام پزشکی ایران با 8.5 امتیاز در رده‌های پنجم تا دوازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند.

انتهای پیام/78002/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول