اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران:

بعضی مربیان مهدهای کودک‌ گچساران مشکل بیمه دارند

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران گفت: بعضی مربیان و مدیران از پرداخت بیمه به مربیان سابقی که هم‌اکنون در دیگر مشاغل مشغول هستند، گلایه‌مند هستند.

بعضی مربیان مهدهای کودک‌ گچساران مشکل بیمه دارند

عذرا آذریان در حاشیه بازدید سرزده از برخی مهدهای کودک‌‌ گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: طی این بازدید که به همراه کارشناسی از بهداشت محیط شبکه گچساران و مسئول مهدهای کودک‌ گچساران صورت گرفت، امکانات، وسائل و مسائل ایمنی در برخی از مهدهای کودک‌ بررسی و بازدید شد.

وی افزود: این بازدید از مهدهای کودک‌ منطقه 500 دستگاه گچساران انجام شد که بازدید و بررسی دیگر مهدهای کودک‌ گچساران به مرور و در آینده‌ای نزدیک در دستور کار قرار می‌گیرد.

آذریان این بازدید‌ها را تأثیرگذار و ضروری دانست و عنوان کرد: بیشتر مهدهای کودک‌ که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت از نظر مسائل ایمنی مناسب‌سازی شده بود، اما در چند مورد نیز نکات قابل تأملی مشاهده شد.

مسئول امور بانوان فرمانداری گچساران مناسب‌سازی تهویه هوای مطلوب مهد کودک‌ها را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: در برخی از مهدهای کودک‌ با توجه به تعداد زیاد کودکان و فضای کم این مراکز نسبت به جمعیت، عمل تهویه هوا به خوبی انجام نمی‌شود.

این مسئول اجاره‌ای بودن برخی از مهدهای کودک‌ گچساران را مشکلی مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: برخی از مهدهای کودک‌ در منازل اجاره‌ای ایجاد شده که این مسئله سبب کاهش اختیار عمل در برخی تغییرات لازم در مهدهای کودک‌ می‌شود.

وی بیمه مربیان و مدیران مهدهای کودک‌ را از جمله مهم‌ترین مطالبات این قشر دانست و یادآور شد: بر اساس شنیده‌ها نیمی از بیمه مدیران و مربیان از محل هدفمندی یارانه‌‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و نیم دیگر نیز توسط مسئولان مهد‌ها پرداخت می‌شود.

آذریان ادامه داد: بعضی از مربیان در گفت‌و‌گو با ما از روند پرداخت بیمه مربیان و مدیران مهد کودک‌ گلایه‌مند بودند و بر اساس گفته‌های آنها برخی از کسانی که در گذشته در مهد‌ها فعالیت می‌کردند و بیمه برای آنها پرداخت می‌شد، هم‌اکنون در جای دیگری از جمله آرایشگاه‌ها مشغول به کار هستند در صورتی که بیمه مهد برای آنها پرداخت می‌شود.

این مسئول در فرمانداری گچساران اذعان داشت: مربیان و مدیران پیگیری این موضوع را از جانب تأمین اجتماعی و بهزیستی خواستار شدند.

وی وجود تختخواب برای کودکان شیرخوار و اجاق‌گازهای مناسب و چند شعله برای پخت غذا را از جمله نیازهای مهم مهد کودک‌ها برشمرد و متذکر شد: برگزاری کلاس‌های روانشناسی کودک برای مدیران و مربیان مهدهای کودک‌ می‌تواند بالا بردن سطح آگاهی‌های مربیان در راستای برخورد صحیح با کودکان شود که این موضوع تعامل اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان در این زمینه را می‌طلبد.

انتهای پیام/82014/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول