اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

معارضان بحرینی: فشارهای بین‌المللی زمینه‌ساز آزادی «خلیل مرزوق» شد

معارضان بحرینی تاکید کردند آزادی «خلیل مرزوق» معاون سیاسی دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق» از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به دلیل فشارهای بین‌المللی وارده به رژیم بوده است.

معارضان بحرینی: فشارهای بین‌المللی زمینه‌ساز آزادی «خلیل مرزوق» شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه، معارضان بحرینی بر این باورند که آزادی «خلیل مرزوق»، معاون سیاسی دبیرکل جمعیت اسلامی «الوفاق»، بزرگترین گروه معارض بحرینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به دلیل فشارهای بین المللی وارده به نظام بوده است.

این معارضان بحرینی تاکید دارند که اتهامات نظام علیه مرزوق بی‌پایه و اساس و غیرقانونی بوده است.

«یحیی حدید»، فعال سیاسی و معارض نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه گفت: تصمیم اتخاذ شده در خصوص آزادی خلیل المرزوق در اثر فشارهای منطقه‌ای و بین المللی و جایگاه ضعیف نظامی که وی را بازداشت کرده بود، صورت گرفت.

حدید با تاکید بر اینکه دلیل بازداشت خلیل المرزوق پوچ و غیر قانونی بوده، گفت: خلیل المرزوق مانند دیگر فعالان در بازداشت‌ بحرینی به دلیل آزادی بیان و عقیده محاکمه می‌شود و این عقیده مخالف با عقیده نظام است که به حبس، شکنجه و دیکتاتوری معتقد است. 

این درحالی است که یکی از رهبران جمعیت معارض الوفاق که خواست هویتش فاش نشود، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت:  خلیل المرزوق از رهبران بارز معارضان است و ارتباط مستقیمی با دیپلمات‌ها و جامعه بین الملل داشته که به فشار این گروه‌ها بر نظام انجامید.

وی افزود: خلیل المرزوق به مخالفت با خشونت در میان گروه‌های معارض شناخته شده، از این رو برای نظام بسیارسخت است که اتهام وی در رابطه با حمایت از تروریسم و تشویق به اقدام‌های تروریستی را ثابت کند.

این رهبر معارضان بحرینی تاکید کرد که نظام نیاز دارد تا معارضان را به آنچه گفت‌وگو نام نهاده بازگرداند و امیدوار است موضع‌گیری معارضان تغییر کند یا به آنان فشار آورد که راهی جز بازگشت به گفت‌وگو وجود ندارد.

وی بیان کرد که این آزادی موقتی بوده و از آن به عنوان فشار بر وی استفاده می‌شود و جمعیت باید خط مشی و شیوه سخنرانی‌های خود را تغییر دهد، یا از برخی خواسته‌های خود کوتاه بیاید، در غیر این صورت فعالان آن با زندان و محاکمه‌های سخت مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع تغییر و تحولات منطقه‌ای و ائتلاف‌های بین المللی میان کشورهای قدرتمند در زمینه آزادی خلیل المرزوق نقش داشته است.

از سوی دیگر «حسین بوزید»، معارض بحرینی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: اگر خلیل المرزوق با همه جایگاه سیاسی و مصونیت‌های بین المللی در هنگام بازداشت با همه این شکنجه و نقض حقوق روبه رو بوده، پس وضع جوانان ما در هنگام بازداشت چگونه است؟!

وی افزود: اگر این دولت کوچک‌ترین احترامی برای انسانیت و کوچک‌ترین ارزشی برای کادرهای ملی قائل بود، خلیل المرزوق به زندان نمی‌افتاد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول