اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل

خبرگزاری فارس در جشنواره هنر و رسانه درخشید

نخستین جشنواره و همایش هنر و رسانه در اردبیل به همت حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد که خبرگزاری فارس در بخش خبر و پوشش رسانه‌ای اخبار و رویدادهای حوزه هنری درخشید.

خبرگزاری فارس در جشنواره هنر و رسانه درخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در سالن حوزه هنری اردبیل برگزار شد، ‌رئیس حوزه هنری استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: خاصیت عمومی هنر و رسانه تأثیرگذاری آن است که در تمام دنیا هنر با سیاست و کار رسانه‌ای عجین شده است.

ساسان ناطق با بیان اینکه می‌توان زیبایی‌های دین اسلام را به واسطه هنر نمایان کرده و تعالی بخشید، تصریح کرد: وظیفه خطیر هنرمندان و اهالی رسانه آن است که این زیبایی‌ها را به نحوه شایسته و مؤثر ارتقا داده و انتقال دهند.

وی با بیان اینکه نباید در برابر ارزش‌های جامعه بی‌تفاوت باشیم، خاطر نشان کرد: ‌رسانه اعم از صدا و سیما،‌ خبرگزاری‌ها و سایر مجموعه‌ها می‌توانند در خط سیر تعالی و حرکت جامعه به سمت یک روشنگری واقعی ثابت قدم بوده و حرکتی نمادین و ارزشی داشته باشند.

ناطق با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما در نقش دانشگاه عمومی ارتقای فرهنگ عمومی حرکت می‌کنند، اضافه کرد: امروزه رادیو به شدت از سیما در حوزه هنر و ادبیات جلوتر است و توانسته رسالت عظیم خود را به خوبی ایفا کند.

این مسئول بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم در جامعه حرکت مثبت در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم باید به کار رسانه‌ای روی آوریم چرا که شایسته رسانه‌های ما نیست که با پرداختن به تبلیغات پفک‌ نمکی یا کالاهای لوکس داخلی و خارجی از حوزه فرهنگ، ادبیات و کتاب دوری گزینند یا بخواهند در این زمینه قصوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد هنر در کشور ما با معضل جدی روبه‌روست، یادآور شد: این امر سبب شده تا سایه سنگین اقتصاد نامطلوب بر تولید کمی و کیفی آثار ارزشی، ناب هنری و ادبی تأثیرگذار باشد.

این فعال رسانه‌ای و هنری ادامه داد: دهه 60، دهه شکوفایی مطبوعات ایران بود به طوری که شاهد آن بودیم یک صفحه از روزنامه‌ها و مجلات ملی و استانی ما به حوزه هنر، آثار دفاع مقدس، خاطرات و... اختصاص می‌یافت در حالی که هر چه از دهه 60 به سمت جلو حرکت کردیم این برجستگی‌ها کم فروغ شد.

ناطق در ادامه گفت: امروزه معیشت جلوتر از هنر حرکت می‌کند و این خود آسیب بسیار شکننده‌ای را با خود به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان اعتمادسازی در حوزه هنری را مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: اگر مردم به رسانه اعتماد کنند قطعاً روی خوش به آن نشان می‌دهند و از این رسانه بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه شعاع حرکتی و دایره طلایی تأثیرگذاری در حوزه هنر و ادبیات شعاع وسیعی است، تصریح کرد: ‌امیدواریم در سال‌های آینده جشنواره‌ای که به عنوان هنر و رسانه توسط حوزه هنری تدارک دیده شده به همین نام و با استقبال اهالی رسانه برگزار شود تا مجبور نباشیم این قالب را به عنوان همایش ارائه کنیم.

در پایان این مراسم در بخش مقاله، ‌گزارش هنری، خبر و مصاحبه از حسین بشیری گیوی از نشریه مهر اردبیل، توحید مهدوی از امید اردبیل، علی انوار از شمال‌غرب،‌ مهران محمدی از اندیشه اردبیل، پروین حسینی از نشریه اردبیل امروز، شهرام محمدی از نشریه اردبیل نوین، و همچنین شهرام جباری از خبرگزاری فارس و ونوس بهنود از خبرگزاری مهر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول