اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

تاسیس بزرگ‌ترین طرح فولادی بخش‌خصوصی ایران در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: جواز تاسیس بزرگترین طرح فولادی بخش خصوصی ایران در جاده آذرشهر ـ تبریز و در زمینی به مساحت یک میلیون و 200 هزار متر مربع صادر شده و سرمایه‌گذاران سرمایه‌ای 400 میلیون یورویی را وارد چرخه راه‌اندازی این صنعت خواهند کرد.

تاسیس بزرگ‌ترین طرح فولادی بخش‌خصوصی ایران در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ محمدجعفر عظمایی اظهار کرد: به دلیل انتقال تکنولوژی و ساخت قطعات فولادی با آخرین استانداردهای روز، اشتیاق زیادی برای سرمایه‌گذاری در این رشته در استان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن وجود دانشگاه صنعتی سهند و چندین دانشکده فنی و مهندسی و سیل فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوطه توسعه صنایع مادر همچون فولاد و مس را در آذربایجان شرقی پر رونق کرده است.      

عظمایی خاطر نشان کرد: جواز تاسیس بزرگترین طرح فولادی بخش خصوصی ایران در جاده آذرشهر - تبریز و در زمینی به مساحت یک میلیون و 200 هزار متر مربع صادر شده و سرمایه‌گذاران سرمایه‌ای 400 میلیون یورویی را وارد چرخه راه‌اندازی این صنعت خواهند کرد که در شمال‌غرب بی‌نظیر است.

وی گفت: این مجموعه عظیم در حال احداث، علاوه بر ایجاد اشتغال به 2 هزار نفر جویای کار، صادرات قطعات فولادی به کشورهای مختلف را در برنامه دارد و با راه‌اندازی این طرح بزرگ تولیدی رتبه آذربایجان شرقی در حوزه تولید فولاد به رده‌های اول کشوری ارتقاء خواهد یافت.          

وی به طرح‌های توسعه مجتمع عظیم فولاد میانه نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع دولتی فولاد میانه یکی از 8 طرح بزرگ دولت در زمینه توسعه صنایع فولادی کشور است که خوشبختانه بیشتر واحدهای این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه مجتمع فولاد میانه نیز از روند خوبی برخوردار بوده و نیز پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای آن به 50 درصد رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز تاسیس و احداث 82 طرح تولید محصولات فولادی صادر شده و عملیات احداث و تکمیل بیشتر این طرح‌های فولادی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.

عظمایی تصریح کرد: در مجموع این طرح‌های فولادی حدود 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را جذب خواهد کرد و راه‌اندازی 82 طرح برای بیش از 5 هزار نفر به طور مستقیم و 5 هزار نفر نیز بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: مهم‌ترین مزیت صنایع فولاد به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرای استان این است که تجهیزات و تکنولوژی آن طبق استانداردهای موجود جهان بوده و انتقال تکنولوژی از کشورهای صاحب‌نام تولید فولاد به استان به‌وسیله نخبگان و سرمایه‌گذاران و دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی صورت گرفته و این موضوع توانمندی خوبی برای واحدهای فولادی استان به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/60001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول