اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز:

مسمومیت غذایی دانشجویان شیراز قابل قبول نیست

رئیس بخش علوم و صنایع غذایی دانشگاه شیراز گفت: با توجه به مواردی که در مورد بیماری 150 دانشجوی دانشگاه شیراز رخ داد احتمال مسمومیت غذایی دور از ذهن است.

مسمومیت غذایی دانشجویان شیراز قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر محمد هادی اسکندری بعد از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران اظهار داشت: مسمومیت غذایی تا چهار روز طول نمی‌کشد ضمن آنکه برخی از این دانشجویان با فواصل چند ساعته تا چند روزه به بیمارستان منتقل شدند و وعده‌های غذایی متفاوتی مصرف کرده بودند.

وی افزود: علائم بالینی بیماری جمعی دانشجویان بیشتر به علائم یک بیماری ویروسی شباهت داشت.

اسکندری ادامه داد: اگر چه در تمام دنیا موارد تقلب وجود دارد اما سلامت غذایی در کشور ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و گاه استانداردهایی که در ایران رعایت می‌شود از برخی کشورها بالاتر است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران اضافه کرد: در این زمینه گاه ذهن مردم مخدوش شده و لازم است که اعتماد به مردم بازگردد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد نگهدارنده‌های غیرمجاز، افزایش سرطان‌ها، شیر مخلوط با آب ژاول، عسل‌های شکری، روغن زیتون تقلبی و آب‌میوه‌های شیمیایی ابراز داشت: سازمان‌های نظارت صنایع غذایی را مورد پایش مداوم قرار می‌دهند و عمده مواد غذایی در دسترس مردم سالم است.

استادیار دانشگاه شیراز تصریح کرد: یکی از قدیمی‌ترین مراکز دانشگاهی صنایع غذایی در شیراز است که 45 سال از تاسیس آن می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنایع غذایی دانشگاه شیراز در منطقه جنوب کشور مهم‌ترین قطب آموزش و پژوهش مرتبط با صنایع غذایی است که با پیوستن اعضای هیئت علمی جوان در زمینه تحقیقات و همکاری با صنعت شتاب مضاعفی گرفته است.

اسکندری با اشاره به حجم روزافزون تولیدات علمی بخش صنایع دانشگاه شیراز بیان کرد: ارتباط این بخش با صنعت منجر به عقد چند قرارداد و همکاری گسترده اعضای هیئت علمی با صنعت شده است.

به گفته وی، بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران به همراه نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی با حضور برندهای برتر این صنعت سه‌شنبه هفتم آبان ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول