اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بلده نور خبر داد

سرمای 6 درجه زیر صفر در بلده /هنوز 7 مدرسه سوخت ندارند

بخشدار بلده نور گفت: با وجود سرمای شش درجه زیر صفر در بلده هنوز هفت مدرسه بلده سوخت ندارند.

سرمای 6 درجه زیر صفر در بلده /هنوز 7 مدرسه سوخت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدرضا رودگر ظهر امروز در جلسه ستاد سوخت شهرستان نور اظهار داشت: بلده از نقاط ییلاقی و سردسیر کشور است که هم‌اکنون در طول روز نیز دمای هوا به شش درجه زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: برخی از روستاها به ویژه در ارتفاعات پوشیده از برف است و سرما در این مناطق به شدت احساس می‌شود، با این وجود هنوز هفت مدرسه در این منطقه فاقد سوخت برای گرم کردن کلاس درس هستند.

بخشدار بلده افزود: بنا به گفته عاملان فروش و توزیع سوخت در این بخش، یکی از دلایل کمبود سوخت در این منطقه مشکلات حمل است که به دلیل برف‌گیر بودن جاده‌ها و صعب‌العبور بودن تانکرهای حامل سوخت، رغبتی به حمل و انتقال مواد سوختی به این بخش ندارند.

این مسئول ابراز داشت: در آستانه محرم و صفر و برپایی مجالس عزا در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، این اماکن هم نیاز به تامین سوخت دارند و نیاز است با تدبیر لازم سوخت آنها تامین شود.

رودگر با اشاره به برودت و سرمای شدید هوا در بلده خواستار تخصیص سهمیه سوخت ویژه برای این بخش شد.

*سهمیه سوخت چمستان ناکافی است

رضا دلدار بخشدار چمستان نیز در این جلسه ابراز داشت: میزان سرانه سوخت در مناطق ییلاقی بخش چمستان از جمله لاویج و واز کافی نیست و نیاز است سرانه سوخت این مناطق افزایش یابد.

بخشدار چمستان با اشاره به اقدامات شرکت گاز در گازرسانی به تعدادی از روستاهای بخش چمستان اظهار داشت: چون اهالی این روستاها فکر می‌کردند قبل از شروع سرما در منازل‌شان از نعمت گاز برخوردار می‌شود، تغییر وسایل گرمایشی و تحویل کالابرگ نفت سفید خود عجله کردند و اکنون دچار مشکل شدند که نیاز است شرکت نفت شهرستان این مشکل را رفع کند.

دلدار افزود: در بخش واحدهای تولیدی و صنفی باید از طریق اتحادیه های مربوطه و تعاونی ها پیگیری شود تا همه افراد درگیر نشوند.

وی از آمادگی انجام مانور در شهر چمستان برای واحدهای خبازی و برخی ادارات مستقر خبر داد.

انتهای پیام/86022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول