اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی

همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه از برگزاری این همایش با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی، نهم آبان‌ماه در قم خبر داد.

همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدناصر سقای‌بی‌ریا پیش از ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه گفت: کمیسیون فقهی و حقوقی یکی از بخش‌های این همایش است که دبیر این کمیسیون سید ابراهیم حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: میرصالح حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است و چندین مقاله با موضوعات بایسته‌های تغییر سیاست جمعیتی با تاکید بر نقش رسانه ملی، سکولاریزاسیون خانواده و نقش آن در کاهش نرخ جمعیت و ارزیابی سیاست‌های اجتماعی جمعیتی سالمندی در ایران در این کمیسیون قرائت می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه عنوان کرد: مقالاتی در کمیسیون اقتصاد همایش قرائت شده و ابعاد اقتصادی تغییرات جمعیتی در این کمیسیون بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل کمیسیون‌های «آمار و جمعیت» و «جمیعت، ‌سیاست و امنیت» از بخش‌های دیگر همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه است.

سقای‌بی‌ریا خاطرنشان کرد: نمایشگاهی در هنگام برگزاری همایش برپا می‌شود که غرفه‌های مختلف دارد و در ابعاد مختلف اطلاعات جمعیتی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست‌های جمعیتی گفت: برخی اوقات سیاست جمعیتی به علت آن‌که در حال انفجار جمعیتی بودیم به سمت کاهش می‌رفت.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه یادآور شد: اکنون هرم جمعیتی به خطر افتاده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 به بالا پدیده پیری جمیعت را تجربه کنیم و ضعیف شدن بخش جمعیت جوان را داشته باشیم.

وی با اشاره به زنگ خطر دانشمندان متخصص در زمینه جمعیت گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید همیشه جمعیت هدف فعال داشته باشیم و بر اساس هدف باید به تنظیم جامعه بپردازیم.

سقای‌بی‌ریا عنوان کرد: در این همایش آثار تغییرات جمعیتی بررسی می‌شود تا سیاست‌های مناسبی برای آینده‌پژوهی جمعیت داشته باشیم تا در آینده از جمعیت مطلوب هدف برخوردار باشیم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزان باید طوری کار کنند که موانع برطرف شده و فرزندآوری تسهیل شود و در این زمینه باید هدف‌گذاری، راهبرد و اقدامات مشخص شود.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه ادامه داد: کشور از امکانات و ظرفیت‌های وسیع برخوردار است ولی هنوز درصدی از ظرفیت‌های کشور را استفاده نکرده‌ایم و در صورت استفاده از این جمعیت زمینه‌‌ای برای تربیت نسل آگاه، فعال و تربیت‌شده فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر جمعیت پیر افزایش پیدا کند، مشکلات ما اضافه می‌شود و در نتیجه جمعیتی که جایگزین جمعیت گذشته شود، وجود ندارد و کشور دچار رکود و افت می‌شود و تمام ابعاد کشور رو به افول می‌رود.

سقای‌بی‌ریا یادآور شد: مسئله جمعیت و پرداختن به آن مسئله جدیدی است و سابقه زیادی در کشور ندارد و از نظر اقتصادی، تربیتی و روانشناسی دارای جنبه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی همایش تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه گفت: این همایش باید در ابعاد اقتصادی، روانشناسی، ‌تربیتی و امنیتی برگزار شود.

دبیر علمی همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه عنوان کرد: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد 30 مقاله پذیرفته شده و در مجله علمی پژوهشی به چاپ می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه نهم آبان‌ماه در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار می‌شود و آیت‌الله مصباح‌یزدی و حسن رحیم‌پورازغدی در این همایش به ایراد سخن می‌پردازند.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول