اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین علیزاده مطرح کرد

مشابهت در تولید آلبوم‌های سال/موسیقی به سمت بازاری شدن پیش می‌رود

آهنگساز و استاد آواز ایرانی با اشاره به اینکه در انتخاب آلبوم سال با مشابهت‌ها در تولید آثار مواجه بودیم، گفت: موسیقی نسل جوان به سمت بازاری شدن پیش می‌رود.

مشابهت در تولید آلبوم‌های سال/موسیقی به سمت بازاری شدن پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین علیزاده ظهر امروز در جمع هنرمندان موسیقی شهرستان آمل با بیان اینکه موسیقی روح ملت‌ها است و خصلتی نیست که با گذشت سال‌ها از میان برود، اظهار داشت: موسیقی جان و هویت یک ملت است و باید از آن مراقبت شود.

وی با بیان اینکه موسیقی زیبایی خاص خود را دارد و کسی که با آن کار می‌کند باید شناختی از آن داشته باشد، گفت: کارگردان خارجی موسیقی را می‌شناسد اما کارگردان‌های ایرانی هنوز در این زمینه به شناخت کافی نرسیده‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه برخی می‌گویند موسیقی حتما باید پیام داشته باشد، یادآور شد: موسیقی زبان ساده عشق مردم است که امروز کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تمام دنیا ملت‌ها از طریق آهنگ‌ها و ترانه‌های مردمی به یکدیگر متصل هستند، تصریح کرد: موسیقی برای زمان تفریح مردم است و مصرا نباید حتما پیامی داشته باشد.

علیزاده با اشاره به حاصلخیزی شمال کشور در زمینه آواز بیان داشت: در شمال خواننده‌های خوبی وجود دارد اما امروز شتاب و ریتمی که در این زمینه وجود داشت از عمق خارج شده است.

این استاد آواز سنتی ایران با اعلام اینکه امروز مردم دیگر حوصله گوش دادن به آواز را ندارند، یادآور شد: متاسفانه آواز خوب هم وجود ندارد تا کی می‌خواهیم از ناظری و شجریان به عنوان خوانندگان خوب نام ببریم.

وی با اشاره به اینکه سالن‌ها برای برگزاری کنسرت هزینه‌های سنگین طلب می‌کنند، اظهار داشت: همین امر موجب می‌شود که موسیقی به سوی موسیقی بازاری گرایش پیدا کند.

علیزاده با تاکید بر اینکه صدا و زمینه موسیقی در ایران وجود دارد و این امر نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد، بیان کرد: باید از رادیو و تلویزیون آواز خوب پخش شود تا گوش شنوده به آواز خوب عادت کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز به دنبال آواز می‌رود اما از آن فقط یک آلبوم موسیقی و مشهور شدن را طلب می‌کند، تصریح کرد: به همین دلیل موسیقی امروز به سمت موسیقی بازاری پیش می‌رود.

نوازنده تار و سه تار ایرانی با بیان اینکه متاسفانه امروز تخصص آواز در سایه قرار گرفته است، افزود: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها وظیفه تقویت این هنر را بر عهده دارند که کار زیادی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی با اعلام اینکه موسیقی، آواز غمگین نیست و افسردگی نمی‌آورد، گفت: موسیقی ایرانی اگر به ذهنیت افسرده به آن نگاه کنید شما را غمگین می‌کند.

این استاد آواز ایرانی با اشاره به اینکه مشکلی که امروز در خانه موسیقی برای انتخاب آلبوم سال با آن درگیر هستیم مشابه بودم آلبوم‌ها است، گفت: این موسیقی نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه اثر بدی نیز روی شنونده دارد.

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که نوع موسیقی تفکیک نشده است، ادامه داد: هر موسیقی که اجرا شود لزوما موسیقی سنتی نیست چون موسیقی سنتی ساز، آواز و ردیف دارد.

علیزاده در پایان تاکید داشت: باید انواع موسیقی در ایران مشخص شود.

انتهای‌پیام/86011/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول