به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی فیضی صبح امروز در حاشیه دیدار بازرسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بهزیستی هرمزگان گفت: این بازرسان از مراکز اورژانس اجتماعی و خط تلفن 123، پایگاه خدمات اجتماعی چاهستانیها، مرکز مداخله در بحران، بازپروری زنان و خانه سلامت بازدید کردهاند.
وی با تشریح عملکرد این مراکز در شش ماهه نخست سال جاری افزود: بیشترین تماسهای تلفنی با تلفن 123 در خصوص اختلافات خانوادگی بوده و در طول شش ماه نخست سال جاری تعداد هزار و 494 تماس تلفنی با این مرکز حاصل شده است.
این مسئول از ارائه خدمات 24 ساعته به تمامی تماس گیرندگان با خط مذکور اشاره و اضافه کرد: این امر از مهمترین اهداف راهاندازی این مرکز توسط بهزیستی است.
فیضی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از راهاندازی پایگاههای خدمات اجتماعی را شناسایی آسیبهای اجتماعی و کاهش آسیب در این مناطق و توانمندسازی مردم محلات از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی عنوان کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: بیشترین دلیل مراجعه افراد به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی اختلافات خانوادگی و بیشترین دلیل مراجعه افراد به تیم خدمات اجتماعی سیار در درجه نخست، همسر آزاری و در درجه دوم اختلافات خانوادگی است.
تیم بازرسی یاد شده از مرکز مشاوره خط 1480 بهزیستی هرمزگان نیز بازدید کرد.
حسین شفیعی معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید با تبیین روند فعالیت خط تلفن 1480، ساعت فعالیت این خط را 8 صبح الی 10 شب عنوان کرد.
وی افزود: خدمات این مرکز شامل ارائه مشاوره تلفنی در زمینههای اجتماعی، تحصیلی، طلاق، اضطراب، عاطفی، فرزندان، زناشوئی، ازدواج، اعتیاد، خانوادگی و اجتماعی است که توسط مشاوران مجرب و متخصص مشاورهها و راهنماییهایی لازم ارائه میشود.
انتهای پیام/88001/ق20/ظ1004