اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در 90 پایگاه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس گفت: برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 90 پایگاه در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در 90 پایگاه

احسان سبزگلین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قدس اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر با جدیت در کشور اجرا شده مربوط به پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان است و کودکان یک تا 6 سال در این طرح مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در این طرح موجب شده است تا بخش مهمی از ابتلا به تنبلی چشم در سنین نوجوانی و جوانی به ویژه در سطح دانش‌آموزان کنترل شود.

این مسئول افزود: در همین راستا از ابتدای هفته جاری اجرای طرح فوق در 90 پایگاه شهرستان قدس از جمله مدارس، فرهنگسراها و شبکه‌های بهداشت ویژه کودکان یک تا 6 سال آغاز شده است.

سبزگلین ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کودکان یک تا 3 سال با دستگاه‌های پیشرفته و کودکان 4 تا 6 سال نیز با جدول ویژه چشم‌پزشکی مورد معاینه و غربالگری قرار می‌گیرند.

*طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای خانواده‌های کم‌درآمد رایگان است

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در شهرستان قدس مبنی بر اینکه آیا هزینه‌ای از خانواده‌ها بابت این طرح دریافت می‌شود، گفت: براساس دستورالعملی که داریم هزینه طرح غربالگری برای کودکان یک تا 3 سال 48 هزار ریال و کودکان 4 تا 6 سال 18 هزار ریال محاسبه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس ادامه داد: همچنین خانواده‌های کم‌درآمد شهرستان قدس بابت این معاینات هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و برای این اقشار رایگان است.

سبزگلین در پایان گفت: سال گذشته در طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم شهرستان قدس بیش از 10 هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند و انتظار داریم که امسال کودکان بیشتری مورد غربالگری قرار گیرند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول