اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی استان البرز:

برخی مناطق البرز این هفته دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند

رئیس اداره هواشناسی البرز گفت: با ورود سامانه بارشی و توده هوای سرد به استان برخی از مناطق البرز طی هفته جاری دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند.

برخی مناطق البرز این هفته دمای زیر صفر را تجربه می‌کنند

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌هایی که مبتنی بر داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی است، از صبح روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از استان‌های غربی وارد کشور شده و رفته‌رفته شمال کشور و دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین طی روزهای آینده انتظار افزایش ابر، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را داریم و این سامانه دمای هوا را نیز حدود 4 تا 5 درجه نسبت به روز جمعه کاهش می‌‌دهد.

رئیس اداره هواشناسی استان البرز افزود: بر این اساس انتظار داریم که در برخی از مناطق این استان از جمله ارتفاعات و شهر و روستاهای کوهستانی مانند شهرستان طالقان و روستاهای اطراف طی هفته دمای هوای زیر صفر را تجربه کنیم.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که سامانه فوق تا چه زمانی آسمان استان البرز را تحت  تاثیر قرار می‌دهد، گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در این استان شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: از عصر روز دوشنبه و صبح سه‌شنبه از حجم ابرها کاسته می‌شود و انتظار داریم که در روز سه‌شنبه با افزایش حدود 2 درجه‌ای دمای هوا روبه‌رو شویم.

رئیس اداره هواشناسی استان البرز با اشاره به احتمال بارش‌های پراکنده در این استان اظهار کرد: این بارش‌ها موجب تلطیف‌ شدن هوا و تا حدی رفع غبار و آلودگی‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول