اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف قزوین:

تحقق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار گروهی است

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: از آنجایی که کار فرهنگی به صورت گروهی نتیجه مطلوب می‌دهد، باید همه مردم و مسئولان در این حوزه دست به کار شوند.

تحقق امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار گروهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام مهدی پورآرین شنبه‌ شب در همایش امر به معروف و نهی از منکر که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قزوین برگزار شد، با تشریح ضرورت وجود امر به معروف و نهی از منکر در جوامع بشری، اظهار داشت: با فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، رشد و کمال در خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

وی در ادامه، خانواده را پایه جامعه دانست و یادآور شد: زمینه اجرای احکام در جامعه زمانی مهیا می‌شود که خانواده‌های رشد یافته‌ای در آن محیط وجود داشته باشد.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان داشت: نقش بسیج در تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غیر قابل انکار است.

این مسئول تصریح کرد: تحقق محله‌های پاک که یکی از اهداف شجره طیبه صالحین است نیز به کمک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه میسر خواهد بود.

پورآرین اضافه کرد: بحث اساسی و مهم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، آموزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با معرفی ساختار شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، تشریح کرد: امام جماعت مسجد به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر و معتمدان و دیگر فعالان بسیج نیز از اعضای این شورا خواهند بود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین کار امر به معروف و نهی از منکر را محدود به شورای تشکیل‌شده در مساجد ندانست و گفت: از آنجایی که کار فرهنگی به صورت گروهی نتیجه مطلوب می‌دهد، باید همه مردم و مسئولان در این حوزه دست به کار شوند.

پورآرین با تشریح کمیته‌های مختلف شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، اعلام کرد: کمیته خانواده، کمیته دانش‌آموزی، کمیته فرهنگی، کمیته عفاف و حجاب، کمیته مشاوره و کمیته نظارت و پیگیری از جمله کمیته‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج در مساجد است.

وی با اشاره به ابزار امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت شناخت آن، عنوان کرد: تبلیغات، تذکر لسانی و مشاوره، اصلاح و ارشاد از ابزارهای امر به معروف و نهی از منکر است که باید بیشتر شناخته شود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با بیان مهم‌ترین وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بسیج در مساجد، تشکیل جلسات، پیگیری مباحث برای گسترش معروف‌ها و کاهش منکرات و استفاده از ظرفیت‌ها برای تحقق بیش از پیش این فریضه واجب را از اساسی‌ترین این وظایف برشمرد.

به گزارش فارس علاوه بر بسیجیان حوزه‌های مقاومت قزوین، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج)، علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، عباس کاظمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قزوین و دیگر مسئولان ناحیه مقاومت بسیج سپاه قزوین نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/2667/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول