اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاب نیایش میهمانان خود را به سرزمین عشق و نور برد

مراسم نقد و بررسی آثار ارزشمند اساتید عکس استاد رسول اولیازاده و استاد منوچهر یگانه‌دوست در نگارخانه سوره حوزه هنری البرز برگزار شد.

قاب نیایش میهمانان خود را به سرزمین عشق و نور برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، نشست نقد و بررسی آثار فاخر اساتید پیشکسوت عکاسی، استاد رسول اولیازاده و استاد منوچهر یگانه‌دوست با محوریت حج میعادگاه الهی عشاق به مناسبت ایام تشرف سرزمین وحی و با حضور اساتید در نگارخانه سوره حوزه هنری استان البرز برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر نصیرزاده از اعضای انجمن خانه عکاسان ضمن معرفی و نمایش آثار گران‌بهای استاد منوچهر یگانه‌دوست پرداخت و گفت: منوچهر یگانه‌دوست متولد 1319 است وی فعالیت خود در رشته عکاسی را از سن 13 سالگی با حضور در لابراتوارهای عکاسی آغاز کرد.

عکس‌هایی از تهران قدیم، عکسبرداری از سدهای تهران، عکس‌های هوایی، زمینی و دریایی از کرانه‌های ارس تا سواحل خلیج فارس، عکس‌های خبری، عمرانی و ورزشی که در آثار وی می‌باشد حاصل سال‌ها تلاش منوچهر یگانه‌دوست است.

شایان ذکر است استاد منوچهر یگانه‌دوست در بهمن ماه 1387 لوح تقدیر از انجمن عکاسان مطبوعات ایران به عنوان عکاس انقلاب در سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی دریافت کرد.

برگزاری نمایشگاه عکس خانه خدا با موضوع عکس‌هایی از مناسک حج ابراهیمی در دهه 40 و 50 در تهران، که سال گذشته در موزه هنرهای معاصر فلسطین مجددا برپا شد از دیگر فعالیت‌های اوست.

مجموعه آثار عکاسی استاد منوچهر یگانه‌دوست که با محوریت سرزمین وحی در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده دارای خصوصیات منحصر به فردی است که از جمله آن‌ها به ثبت تصویر تاریخی کوچه بنی هاشم از سوی این عکاس پیشکسوت می‌توان اشاره کرد.

در این نشست عکاسان جوان و پیشکسوت استان البرز علاوه بر نقد و بررسی آثار ثبت‌شده اساتید با محتوای حج در مورد موضوعاتی از قبیل فناوری‌های نوین رشته عکاسی، انتخاب سوژه‌های مناسب، تکنیک‌های جدید هنر عکاسی، تأثیر نمایشگاه‌های عکاسی بر نگاه مردم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

استاد رسول اولیازاده که میهمان ویژه این نشست بود در جمع میهمانان و عکاسان جوان ضمن تشکر و احساس خرسندی از میل و اشتیاق عکاسان جوان البرزی به موضوع حج، گفت: خیلی خوشحال هستم از اینکه وقتی کسی به این عکس‌ها با چشم دل می‌نگرد، حال و هوای خاص آن را درک می‌کند و همین موضوع موجب پیدایش مجموعه "قاب نیایش" شده است.

این مجموعه ارزشمند با دشواری بسیار زیاد و موانع سختی همچون ممنوعیت عکس برداری در این مکان‌ها تهیه و جمع‌آوری گردیده است و به این جهت ارزشمند است.

ایشان با توجه به این موضوع که اگر هدفی کامل و مطمئن داشته باشیم برای هر مشکلی می‌توانیم راه حلی پیدا کنیم، گفت: بنده و استاد یگانه‌دوست با مشکلات فراوانی برای تهیه عکس از کعبه و مناطق دیگر سرزمین ابراهیمی روبه‌رو بودیم، اما به دلیل آنکه هدف والایی را دنبال می‌کردیم توانستیم این مجموعه‌های زیبا و باشکوه را جمع کنیم.

استاد رسول اولیازاده همچنین عکاسان جوان البرزی را به درک بیشتر این تصاویر و استفاده بیشتر از فضای آیینی در عکس‌های خود دعوت کرد.

در پایان عکاسان و هنرجویان حاضر در این نشست پرسش‌های خود در خصوص عکاسی آیینی و آخرین تجربیات و راهکارهای هنر عکاسی را با اساتید پیشکسوت حاضر مطرح نمودند.

گفتنی است استاد یگانه‌دوست در این نشست حاضر بوده اما به جهت کسالت نتوانست در خصوص آثار خویش با میهمانان سخن بگوید.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول