اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهید جعفری شهید پیش‌رو و پیش‌تاز-3

شهید جعفری رکن رکین نهضت امام (ره) در استان کرمانشاه بود

همرزم شهید جعفری گفت: فعالیت‌های شهید جعفری مبتنی بر نوع نگرشش به مسئله ولایت بود و رکن رکین نهضت امام (ره) در استان کرمانشاه محسوب می‌شد.

شهید جعفری رکن رکین نهضت امام (ره) در استان کرمانشاه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چهارم آبان ماه سالگرد شهادت سردار شهید سید محمدسعید جعفری نخستین فرمانده شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه است.

شهید جعفری نخستین عملیات نظامی انقلاب اسلامی را در 28 اسفندماه سال 1357 با موفقیت کامل فرماندهی کرد.

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کرمانشاه در تاریخ 21 مهر ماه سال 1390 ضمن تجلیل از حرکت آگاهانه و به‌موقع شهید سید محمدسعید جعفری و یارانش در دفاع از انقلاب در جریان محاصره پادگان سنندج توسط ضد انقلاب تنها یک‌ماه پس از پیروزی انقلاب، از این شهید بزرگوار با تعابیری همچون "شهید پیش‌رو و شهید پیش‌تاز" یاد کردند.

محمد کرمی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: شهید جعفری فرزند زمان خودش و بازوی اجرایی روحانیت بود.

همرزم شهید جعفری ادامه داد: فعالیت‌های این شهید بزرگوار مبتنی بر نوع نگرشش به مسئله ولایت بود و رکن رکین نهضت امام (ره) در استان کرمانشاه محسوب می‌شد.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: در فقدان شهید جعفری هیچ‌کس نتوانست همچون وی تعامل و هماهنگی بین روحانیت، شخصیت‌ها، اصناف و گروه‌های اجتماعی برقرار کند.

وی شهید جعفری را همه نهضت و حافظ دستاوردهای انقلاب در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این شهید والامقام به مباحث مذهبی و علمی تسلط داشت و فراتر از زمان خودش بود.

به گفته رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید جعفری در مقابله با جریان ضدانقلاب نقش ارزنده‌ای داشت.

کرمی‌راد به بیان خاطره‌ای از شهید جعفری پرداخت و گفت: پیام شهید جعفری را به روانسر می‌بردم که به فرمانده سپاه پاسداران آن‌وقت که آنجا مستقر بود، برسانم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رساندن پیام، هنگام برگشتن به کرمانشاه دو نفر از گروهک دموکرات که اسیر شده بودند را با خود آوردم که در مسیر برگشت ماشین واژگون شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خسارت 13 هزار تومانی در آن‌زمان برای ماشین تعیین شد، گفت: نزد شهید جعفری رفتم و گفتم به‌ دلیل اینکه حواسم به دو نفر دستگیرشده بود، کنترل ماشین برای لحظه‌ای از دستم خارج شد و این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه همان سال هزینه ازدواجم دو هزار تومان شده بود، پرداخت خسارت تعیین‌شده را بسیار سنگین عنوان کرد.

کرمی‌راد بیان داشت: شهید جعفری با دلایل منطقی به من کمک کرد که مقصر شناخته نشوم و خسارت تعیین‌شده را از من نگیرند.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به نقش شهید جعفری در خاموش کردن قائله آتش ضدانقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: پیام شهید جعفری را به شهید دکتر چمران رساندم و به ‌همراه شهید چمران در فرمانداری مستقر بودیم.

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ماموستا ملاقادر قادری با بصیرت و بینش خود، نقش بسیار زیادی در خنثی کردن توطئه ضد انقلاب داشت و با شهید جعفری در ارتباط بود.

به گفته وی، شهید جعفری در دو مرحله، تسلیحات و نیروهای جان برکفی را به فرماندهی شهید ابوالحسن یاری فرستاد و کامیاران را در اوج ناامیدی‌ها با تقدیم کمتر از 12 شهید آزاد کرد.

کرمی‌راد خدمات شهید جعفری را بسیار زیاد توصیف کرد و بیان داشت: شناساندن این شهید بزرگوار به نسل جدید، نقش بسیار زیادی در انتقال مفاهیم و آموزه‌های ارزشمند و ناب به آنان دارد.

انتهای پیام/2700/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول