اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

باوجود گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا

آلمان گفت‌وگوهای تلفنی مرکل را «امن» توصیف کرد

معاون سخنگوی آلمان با وجود جنجال‌های به راه افتاده درباره جاسوسی‌های آمریکا از مکالمات تلفنی صدراعظم، گفت که شواهدی درباره جاسوسی الکترونیکی آمریکا از صدراعظم در دست ندارد.

آلمان گفت‌وگوهای تلفنی مرکل را «امن» توصیف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله»، در شرایطی که گفته می‌شود آمریکا تلفن همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را شنود کرده است، برلین اعلام کرد که گفت‌وگوهای مرکل از جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) مصون مانده‌اند.

گمانه‌زنی‌ها درباره جاسوسی آمریکا از مرکل، بیشتر از این جهت تقویت می‌شوند که سفارت آمریکا در نزدیکی دفتر صدراعظم قرار دارد.

در این مورد «گئورگ اشترایتر» معاون سخنگوی دولت آلمان گفت: «مرکل حق دارد مثل هر شهروند دیگری آزادانه (با تلفن) گفت‌وگو کند.» ضمن اینکه دولت هیچ گونه شواهدی در دست ندارد که نشان دهد سفارت آمریکا از مرکل جاسوسی الکترونیکی کرده است.

وی همچنین گفته بود: «گفت‌وگوها با آمریکایی‌ها برای روشن شدن هر چه سریعتر امور در جریان است. هیئتی بلند پایه به واشنگتن خواهند رفت تا با کاخ‌سفید و آژانس‌امنیت آمریکا درباره تسریع تحقیق درباره اتهاماتی که به تازگی مطرح شده است، گفت‌وگو کنند.»

در پی افشای جاسوسی ‌از تلفن همراه مرکل وی ضمن انتقاد از آمریکا خواستار امضای یک توافقنامه میان برلین-پاریس با واشنگتن درباره عدم جاسوسی از یکدیگر شد و تاکید کرد کرد جاسوسی از دو متحد بسیار نزدیک واشنگتن باید به سرعت متوقف شود.

صدراعظم بعد از گفت‌وگو با رهبران اروپایی، که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از هزاران شهروند فرانسوی و شنود مکالمات تلفنی مرکل صورت گرفت، تاکید کرد: «ما خواستار اقدام عملی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و نه فقط عذرخواهی خشک و خالی هستیم.»

در حال حاضر آلمان و فرانسه به دنبال چارچوبی برای همکاری بین سرویس‌های اطلاعاتی خود با آمریکا بدون جاسوسی هستند که دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی نیز قرار است به آن بپیوندند و هیئتی از آلمان به آمریکا می‌روند تا در این مورد با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و کاخ‌سفید رایزنی کنند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول