اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس مطرح کرد

دشواری شناسایی دهک‌های بالا در پرداخت یارانه

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم ثقیل و سنگین است.

دشواری شناسایی دهک‌های بالا در پرداخت یارانه

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دیدگاه‌ها در مورد سه وزیر پیشنهادی دیدگاه‌ها متفاوتی است که ممکن است برخی رای اعتماد بگیرند و برخی در این کار موفق نباشند.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان مجلس در جلساتی که تشکیل دادند و در قالب کمیسیون تخصصی از وزرای پیشنهادی دعوت کردند که برنامه‌های خود را ارائه دهند که در این زمینه برخی از سئوالات و ابهامات نیز مطرح بوده که به آنها جواب داده شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس با بررسی پیشینه و سوابق وزرای پیشنهادی و بیشتر با محوریت برنامه‌هایی که ارائه کردند هفته آینده در مورد رای اعتماد وزرا تصمیم‌گیری کرده و در این زمینه به ارائه دیدگاه و اظهار نظر می‌پردازند.

افضلی‌فرد گفت: وضعیتی که در مجلس حاکم است به گونه‌ای است به احتمال زیاد برخی از وزرای پیشنهادی رای لازم را برای تصدی مسئولیت کسب نکنند.

وی بدون اینکه نامی از وزیر خاصی ببرد، تصریح کرد: نحوه صحبت وزرا در صحن علنی در رای اعتماد به آنها حائز اهمیت و مهم خواهد بود که بتوانند ابهامات را به صورت شفاف رفع کرده و به سئوالات مطرح شده نیز پاسخ دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: نباید وزرا در تفکر دور زدن نمایندگان باشند چرا که اگر چنین استنباطی از پاسخ‌های آنها به مشام برسد قطعاً خود آنها لطمه می‌بینند و رای لازم را از مجلس کسب نخواهند کرد.

افضلی‌فرد افزود: انتظار داریم ابهامات به صورت شفاف مطرح و رفع شود تا با توجه به برنامه‌های کاربردی که وزرا ارائه خواهند کرد زمینه برای تعدیل در دیدگاه‌ها و رای اعتماد نهایی فراهم آید.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه فضای مجلس برای برخی وزرا ثقیل و سنگین است احتمال اینکه برخی از وزرا رای نیاورند، بسیار بالاست.

از پرونده برومند و صمد مغانی اطلاعی ندارم

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سئوالی در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده شکایت مغانی از برومند نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: بنده از این پرونده اطلاعی ندارم و در جریان این نیستم.

افضلی‌فرد ادامه داد: اما هر کس به صورت حقیقی و حقوقی می‌تواند شکایت خود را در حوزه تقنینی، اجرایی و قضایی به کمیسیون اصل 90 ارائه کند و اگر شکایتی در این زمینه وجود داشته باشد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ثبت احوال از شناسایی دهک‌های بالا اظهار ناتوانی کرده است

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص حذف یارانه سه دهک بالای جامعه تاکید کرد: این موضوع بارها در کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس مورد توجه و بررسی قرار گرفته و در اصلاحیه‌ای که دولت برای بودجه سال جاری داده است و دو فوریت و یک فوریت آن در گذشته تصویب نشده دنبال آن بودیم که این موضوع چکش‌کاری زیادی شود و راه‌های مناسب برای کسری بودجه پیش‌بینی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس و دولت به راهکار حذف دهک‌های بالای جامعه رسیده‌اند اما آنچه که در این زمینه مشکل اساسی است شناسایی دهک‌های بالاست که بسیار سخت به نظر می‌رسد.

این مسئول ابراز داشت: ثبت احوال از ارائه آمار سه دهک بالای جامعه برای حذف یارانه اظهار ناتوانی کرده بنابراین سعی می‌کنیم راهکارهای مناسب با همکاری دولت و مجلس ارائه شود و در کمیسیون نیز حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به تصویب رسیده است.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب کلیات اصلاحیه بودجه سال جاری خاطرنشان کرد: در جزئیات و نحوه تقلیل یارانه سه دهک بالای جامعه با دولت در حال رایزنی هستیم تا ببینیم این سه دهک شامل چه گروه‌هایی از جامعه می‌شود.

افضلی‌فرد در خصوص دغدغه‌ای که در این زمینه وجود دارد که افراد متوسط از یارانه محروم شوند، خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد و تنها یارانه افرادی قطع خواهد شد که از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی در خصوص نتیجه این کار و ماحصل آن در سال جاری و سال آینده افزود: بحث در این زمینه همچنان ادامه دارد ولی به نظر می‌رسد اگر یارانه‌ای می‌خواهد قطع شود باید در سه ماه پایانی امسال کار آغاز شود تا از سال آینده حذف سه دهک بالا را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود در پاسخ به این سئوال که در سال‌های گذشته چگونه این حذف صورت نگرفته است، به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کسری بودجه‌ای که دولت امروز با آن مواجه است ناشی از پرداخت یارانه برای همه اقشار جامعه است و این کسری را دولت گذشته با منابع مختلف تامین می‌کرد که خود این امر جای بحث و گفت‌وگو دارد.

انتهای پیام/62004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول