اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

کاپیتولاسیون همچنان در برخی از کشورهای منطقه اجرا می‌شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به 4 آبان ماه تصویب قانون کاپیتولاسیون توسط رژیم ظالم طاغوت، گفت: امروزه این قانون ننگین در کشورهای مختلفی به اشکال گوناگونی مثل افغانستان و پاکستان هر چند که به تصویب نرسیده اما اجرا می‌شود.

کاپیتولاسیون همچنان در برخی از کشورهای منطقه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) «در مورد تقوا که فرمودند: تقوا همچون دژ محکمی است که اگر مؤمنی در داخل این دژ محکم قرار گیرد از گزند شیاطین در امان خواهد بود به نامه امام علی (ع) خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) که در واقع خطاب به همه ما است اشاره کرد و گفت: در ابتدای این نامه به موضوع میانه‌روزی اشاره شده و هر کسی که میانه‌روی را ترک کند به خود ظلم کرده و دچار انحراف می‌شود.

وی با پرداخت به بحث قسط و عدم افراد و تفریط، اضافه کرد: میانه‌روی یکی از اعمالی است که انسان مومن باید در رفتار خود بروز دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید ما شما را امتی وسط قرار دادیم تا الگویی برای همه ادیان دنیا باشید، ادامه داد: یکی از مسائلی که باید به آن دقت کنیم مسئله میانه‌روی است که نباید آن را غلو کنیم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام علی که فرمودند: «خدایا بالاترین افتخار و عزت من این است که تو خدای منی بیان داشت: نباید از حد و مرزمان تجاوز کنیم و باید با توسل به اولیای خدا که از بندگان خالص خداوند متعال به شمار می‌آیند متوسل شده و به کارهای خویش بپردازیم.

طباطبایی‌نژاد با مطرح کردن اینکه باید در عبادت میانه‌روی را پیشه کنیم تصریح کرد: «پیامبر اکرم (ص) در فرمایشی خطاب به امام علی (ع) فرمودند که دین اسلام یک دین محکمی است سعی کن با استفاده از این دین محکم با مردم با مدارا رفتار کنی و از افراط و تفریط جلوگیری شود.»

وی با اشاره به موضوع مهم اقتصاد در معیشت خانواده افزود: «امام صادق (ع) در روایتی می‌فرماید کسی که برای بهبود اقتصاد و معیشت خانواده خود کار و تلاش می‌کند را ضمانت می‌کنم.»

این مسئول در پایان خطبه اول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند میانه‌روی در معیشت مثل زندگی است اظهار داشت: درست خرج کردن بیشتر عقل می‌خواهد تا درست در آوردن زیرا یکی از اقتصاددان‌های غربی می‌گوید آنچیزی که برای آن لباس‌پوشیده‌ای بخر نه آن چیزی که دیده‌ای و هوس تو را همراهی می‌کند.

امام جمعه اصفهان در ابتدای خطبه دوم با بیان اینکه اگر انسان گناه را ترک کند توفیق عبادت نیز پیدا می‌کند، اظهار داشت: گناه باعث فاصله گرفتن بین خالق و مخلوق می‌شود.

وی با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشن عید غدیر در اصفهان و با تشکر از شهرداری این شهر اضافه کرد: ارزش غدیر بیشتر و والاتر از هر جشن دیگری است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به چهارم آبان ماه افشاگری امام خمینی (ره) در مورد قانون کاپیتولاسیون، ادامه داد: این قانون به آمریکایی‌های جنایتکار در ایران مصونیت می‌داد اما یکسال بعد از پیروزی انقلاب یعنی در سال 1358 توسط مجلس وقت لغو شد.

وی با بیان اینکه ذات آمریکایی‌ها متکبرانه و پلید است تأکید کرد: از مفاد قانون کاپیتولاسیون که قانون مخفیانه آن را به مجلس ارائه کرد و به تصویب رساند این بود اگر ایرانی سگ آمریکایی‌ را زیر می‌گرفت باید مورد محاکمه قرار می‌گرفت در حالیکه اگر بالعکس این واقعه صورت می‌پذیرفت ما نمی‌توانستیم آن‌ها را آزادانه محاکمه کنیم و امروزه این قانون ننگین در کشورهای مختلفی به اشکال گوناگونی مثل افغانستان و پاکستان هر چند که به تصویب نرسیده اما اجرا می‌شود.

امام جمعه اصفهان با ارزشمند خواندن روزهای مبارک ماه ذی‌الحجه تصریح کرد: حوادث و آیات ارزشمندی در مورد رسول خدا (ص) و اهل بیت او در روزهای 24 و 25 ماه مبارک ذی‌الحجه نازل شده است که می‌توان به نزول آیه تطهیر و ولایت در مورد اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و آیه الهی عطا در مورد امیرالمؤمنین (ع) صحبت کرد.

انتهای پیام/ 63023/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول