اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نصب تندیش فرش در مهربان

احداث مصلی در مهربان یکی از نیازهای ضروری منطقه است

امام جمعه مهربان احداث مصلی در مهربان را یکی از نیازهای ضروری منطقه عنوان و از مسئولان خواست از محل اعتبارات استانی مبلغی را برای مصلای مهربان در نظر بگیرند تا گام‌های اساسی در خصوص احداث مصلی در مهربان برداشته شود.

احداث مصلی در مهربان یکی از نیازهای ضروری منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از میدان بزرگ ارسباران به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 34 سال گذشته اشاره و اظهار کرد: وضعیت امروز شهرها و روستاهای کشور به هیچ وجه با 35 سال قبل قابل مقایسه نیست و عمران و آبادانی ایران اسلامی مرهون نعمت ولایت فقیه است که خداوند متعال بر کشور ما ارزانی داشته است.

وی افزود: اگر انسان منصفانه به قضایا نگاه کند متوجه تغییرات اساسی در عمران و آبادانی کشور در 35 گذشته و به ویژه 2 دهه اخیر خواهد بود که همگی مرهون نعمت ولایت فقیه است.

امام جمعه مهربان اجرای پروژه‌ها در سطح کشور را مرهون نعمت امنیت دانست و افزود: امنیت حاکم بر کشور نیز مرهون نعمت ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با قدردانی از زحمات شوراهای اسلامی شهر مهربان در دوره‌های سوم و چهارم و رؤسای شوراهای دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر مهربان و زحمات و تلاش‌های شهردار جوان مهربان در طول کمتر از یک سال گذشته را بسیار قابل توجه دانست و بر قدردانی از زحمات شهردار مهربان تاکید کرد. 

امام جمعه مهربان احداث مصلی در شهر مهربان را یکی از نیازهای ضروری منطقه عنوان کرد و با تقدیر و تشکر از تمام افرادی که زمین خود را برای احداث مصلای اعظم حضرت امام خمینی مهربان اهداء کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد، که با کمک خیران و نیکوکاران مهربانی و خیران مهربانی مقیم سایر شهرها و همچنین با صرفه‌جویی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق حذف هزینه‌های برخی مراسمات غیرضروری و تجملاتی، گام‌های اساسی در خصوص احداث مصلای اعظم مهربان که یکی از نیازهای ضروری منطقه است برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص هزینه‌های احداث مصلی و با عنایت به اهدای زمین مورد نیاز از سوی اهالی نیکوکار شهر مهربان از معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان سراب درخواست کرد که از محل اعتبارات استانی و شهرستانی، اعتباراتی نیز برای مصلای مهربان در نظر گرفته شود تا گام‌های اساسی در خصوص احداث مصلی در مهربان برداشته شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به عنایات ویژه معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اشرف‌نیا به منطقه مهربان اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات لازم از محل اعتبارات استانی، به زودی کلنگ احداث مصلی و آغاز عملیات اجرایی مصلای اعظم شهر مهربان آغاز شود.

* نصب تندیس فرش

بابک شریفی شهردار مهربان، نیز در این مراسم گفت: میدان بزرگ ارسباران که به عنوان عیدانه اعیاد بزرگ قربان و غدیر و هدیه شهرداری مهربان به مناسبت هفته ولایت تقدیم شهروندان شایسته خدمت مهربان شد، در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده و مساحت میدان احداثی 2 هزار و 800 متر مربع است.

شهردار مهربان، میدان بزرگ ارسباران را به خاطر مدت زمان اجرای پروژه یک رکورد در اجرای پروژه‌هایی در چنین حجم و وسعت عنوان کرد و افزود: میدان بزرگ ارسباران در سالروز آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه کلنگ‌زنی شده و در مدت چهار ماه تلاش و فعالیت شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسیده است.

شریفی با اشاره به تامین هزینه‌های اجرایی این پروژه از محل اعتبارات داخلی شهرداری تصریح کرد: شهرداری مهربان در اجرای این پروژه ریالی از منابع استانی و ملی دریافت نکرده است و تماماً هزینه‌های صورت گرفته در اجرای این پروژه از محل اعتبارات داخلی شهرداری مهربان است.

شهردار مهربان به اجرای مجهزترین آب نمای موزیکال و همچنین نصب تندیس فرش در این میدان اشاره کرد و تصریح کرد: هنر صنعت فرش دستباف با خون و گوشت مهربانیان عجین شده است و با توجه به جایگاه بالای فرش دستباف و صادرات این محصول به خارج از کشور، شهرداری مهربان برای ارج نهادن به زحمات هنرمندان مهربان فعال در عرصه هنر صنعت فرش دستباف، تندیس فرش دستباف را در بزرگ‌ترین میدان شهر طراحی و نصب کرده است و در واقع شهرداری مهربان با این کار خود خواسته است گوشه‌ای از زحمات و خدمات هنرمندان این عرصه را جبران کند.

شریفی با اشاره به بالا بودن حجم عملیات خاکبرداری، زیرسازی و جدول‌گذاری در اجرای این میدان اظهار کرد: نورپردازی رنگی در کنار اجرای فضای سبز و همچنین اجرای کفپوش و آسفالت‌ریزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در اجرای میدان بزرگ ارسباران است.

شهردار مهربان به دیگر پروژه‌های اجرایی شهرداری مهربان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: برای زیرسازی، تعویض جداول و روکش آسفالت خیابان جمهوری اسلامی در مجموع یک میلیارد و 740 میلیون ریال هزینه شده است.

شریفی افزود: در اجرای پروژه خیابان جمهوری اسلامی که شامل زیرسازی، تعویض جداول و روکش آسفالت خیابان است یک هزار و 750 متر جدول‌گذاری با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال صورت گرفته است، ضمن آنکه برای روکش آسفالت خیابان جمهوری اسلامی 700 میلیون از محل اعتبارات استانی و 40 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری مهربان هزینه شده است.

انتهای پیام/60007/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول