اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی بخش صنعت آلمان از گسترش نفوذ جاسوسی‌های آمریکا

رئیس اتحادیه صنعت آلمان با ابراز نگرانی از جاسوسی‌های اخیر آمریکا، خواستار نظارت بیشتر برای جلوگیری از ادامه این روند شد.

نگرانی بخش صنعت آلمان از گسترش نفوذ جاسوسی‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، در پی افشای جاسوسی‌‌های آمریکا از میلیون‌ها شهروند فرانسوی و شنود تلفن‌همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، صنایع آلمانی با ابراز نگرانی از چنین اقداماتی در بخش صنعت و جاسوسی‌ از نوآوری‌ها در عین حال خواستار جلوگیری از به خطر افتادن قرارداد تجارت‌آزاد میان اروپا و آمریکا شدند.

«اولریش گریلو» رئیس‌ اتحادیه صنایع آلمان با اعلام مطالب فوق گفت: «اعتماد خوب است اما به نظر می‌رسد کنترل بیشتری در این زمینه ضروری است. این موضوع به خصوص نگران‌کننده است که در چه مواردی به خصوص کشورهای دوست، از اطلاعات جاسوسی کرده‌‌اند.» 

وی همچنین گفت که در سراسر جهان کشورها خواستار اقدام جامعه جهانی در تعیین مرز برای چنین جاسوسی‌هایی شده‌اند.

در پی افشای جاسوسی ‌از تلفن همراه مرکل وی ضمن انتقاد از آمریکا خواستار امضای یک توافقنامه میان برلین-پاریس با واشنگتن درباره عدم جاسوسی از یکدیگر شد و تاکید کرد کرد جاسوسی از دو متحد بسیار نزدیک واشنگتن باید به سرعت متوقف شود.

صدراعظم بعد از گفت‌وگو با رهبران اروپایی، که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از هزاران شهروند فرانسوی و شنود مکالمات تلفنی مرکل صورت گرفت، تاکید کرد: «ما خواستار اقدام عملی از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نه فقط عذرخواهی خشک و خالی هستیم.»

در حال حاضر آلمان و فرانسه به دنبال چارچوبی برای همکاری بین سرویس‌های اطلاعاتی خود با آمریکا بدون جاسوسی هستند که دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی نیز قرار است به آن بپیوندند.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول