اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ملایر:

توجه به حوزه فرهنگ و هنر در اولویت کاری شهرداری ملایر است

شهردار ملایر توجه به حوزه فرهنگ و هنر را اولویت کاری شهرداری و شورای اسلامی ملایر در برنامه پنج ساله دوم برای این شهر برشمرد.

توجه به حوزه فرهنگ و هنر در اولویت کاری شهرداری ملایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا امامی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری ملایر از سال 86 به بعد در انجام پروژه‌ها و طرح‌های مختلف عملکرد مطلوبی داشته و توانسته به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کند.

وی به اجرای پروژه‌های مختلف ملایر طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بام ملایر، جاده سلامت، بلوار کریم‌خان زند، ایجاد چندین بوستان جدید، اضافه شدن 654 قطعه زمین، مغازه و سوییت به دارایی‌های شهرداری ملایر از سال 86 تاکنون و اجرای طرح مینی‌ور را بخشی از آنان قلمداد کرد.

شهردار ملایر گفت: انجام این خدمات نیز به منظور افزایش فضای سبز شهرستان و خدمات بهتر شهری به شهروندان بوده است.

وی سرانه فضای سبز شهرستان ملایر را در سال‌جاری 19 درصد برشمرد و گفت: این رقم در سال 86 در شهر ملایر 12,4 درصد بوده است.

امامی احداث پارکینگ‌های عمومی، فضاهای ورزشی و تفریحی و ... را از دیگر اقدامات شهرداری ملایر طی پنج سال اخیر برشمرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های زیربنایی برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر، نمای شهری با معماری اسلامی، رنگ‌آمیزی سیمای شهر، بازیافت و تفکیک زباله‌ها از دیگر اقدامات مهم شهرداری طی سال‌های اخیر بوده است.

شهردار ملایر عنوان کرد: نگاه ما به ملایر نگاه جهانی است و این شهر باید به بالاترین پیشرفت در بخش‌های مختلف شهری برسد.

وی با اشاره به این‌که درآمد شهرداری ملایر از سال 86 از هفت میلیارد تومان به 78 میلیارد تومان در سال 91 رسیده است، گفت: این مهم حاصل تلاش نیروهای خدوم شهرداری و توجه به شهر ملایر بوده است.

امامی در ادامه به تکمیل میدان دکتر بابک در ملایر اشاره کرد و گفت: نمای این میدان شامل سنگ نوشته‌ای است که چهار وجه دارد که نشان‌دهنده ویژگی‌های برجسته شهر ملایر است.

وی این ویژگی‌ها را شامل نماد انگور، قهرمان المپیک، حضور مردم در صحنه‌های مختلف و مبل و منبت ملایر عنوان کرد و یادآور شد: در بالای این سنگ‌نوشته نیز سردیس دکتر بابک نصب خواهد شد.

شهردار ملایر به مشکل سد معبر که یک پیامد اجتماعی منفی در جامعه است اشاره کرد و ادامه داد: این مشکل نتیجه مشکلات اقتصادی جامعه است و بیشتر به دلیل نبود مدیریت واحد شهری است.

وی با بیان این‌که برای مقابله با سد معبر قانون مشخصی از سوی دستگاه‌های مربوطه مشخص نشده است، گفت: در این راستا ضعف قانون باعث شده تا سد معبر در مکان‌های مختلف شهر از جمله میادین اصلی ایجاد شود.

امامی تصریح کرد: در این راستا تنها شهرداری متولی رفع سد معبر نیست و همه دستگاه‌های مربوطه باید با اعمال قانونی مصوب در این زمینه گام بردارند.

وی یادآور شد: در راستای جلوگیری از سد معبر باید استانداردسازی‌ها در خصوص ساخت و ساز و صدور مجوز و تمرکززدایی احصا شود.

شهردار ملایر در ادامه به مشکل میوه‌فروشان در سد معبر شهر ملایر اشاره کرد و افزود: در این زمینه هفت نقطه برای فروش میوه توسط شهرداری برای میوه‌فروشان شناسایی و ساماندهی شده که متاسفانه میوه‌فروشان نسبت به حضور در این منطقه اقدام نکرده‌اند.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در ملایر گفت: از جمله اقدامات مهم شهرداری تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که در این زمینه شهرداری ملایر با افرادی که اقدام به این ساخت و سازها داشته و هدفشان نیز رانت‌خواری و سود برای خودشان بوده، برخورد داشته است.

امامی تصریح کرد: شهرداری ملایر با ایجاد کمربند سبز تاکنون جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز را گرفته و این خود خدمت بزرگ به شهروندان است.

وی افزود: در 6 ماه اول امسال، 24 میلیارد تومان صرف هزینه‌های پروژه‌های عمرانی سطح شهر ملایر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی بسیار چشمگیر داشته است.

شهردار ملایر ادامه داد: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری ملایر توجه به حوزه فرهنگ و هنر در اولویت است.

وی با اشاره به این‌که کارهای زیربنایی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه بنا داریم برنامه‌های مختلفی را برای چند سال آینده ملایر داشته باشیم.

امامی گفت: افزایش سرانه فضای سبز در ورودی‌های ملایر به عنوان پارک‌های خطی که سرانه نشیمن را افزایش داده در اولویت است.

وی گفت: این کار نیز با عنصر هویت‌بخشی و سبک معماری اسلامی بر چهار عنصر حرکت، صدای آب، نورپردازی و سایه درخت تاکید دارد.

شهردار ملایر عنوان کرد: در ورودی‌های ملایر از سمت تهران 300 هکتار جنگل طبیعی وجود دارد که باید به عنوان یک پارک منطقه‌ای از آن استفاده شود.

وی از ایجاد کمربند سبز از انتهای روستای ازناو تا دانشگاه ملایر در آینده نزدیک توسط شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: در یکی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری نیز قرار شد کمربندی که از حاجی‌آباد تا بهشت هاجر ایجاد شود که تاکنون عملی نشده و اگر عملی نشود ما در این زمینه نیز اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/89013/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول