اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان کشتی اردبیل:

دوری مربیان پیشکسوت به رکود کشتی در اردبیل دامن زده است

قهرمان کشتی اردبیل گفت: به دلیل بی‌توجهی به سرمایه‌های کشتی این استان به ویژه مربیان و پیشکسوتان همچنان کشتی اردبیل در صحنه‌های ملی و جهانی درخششی ندارد و در رکود نسبی به سر می‌برد.

دوری مربیان پیشکسوت به رکود کشتی در اردبیل دامن زده است

بهزاد حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: رکودی که امروز دامن کشتی اردبیل را گرفته است ناشی از فاصله گرفتن مربیان و بزرگان این شهر نظیر جوان صالح‌ها و دمیر‌چی‌ها از عرصه کشتی است که خلاء بزرگی را به وجود آورده و سبب شده برخی توفیقات را در رده‌های مختلف به مانند گذشته شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 14 سال است در عرصه کشتی فرنگی فعالیت کرده و در باشگاه شهید کاظم دیرین به امر مربیگری و تمرین نوجوانان و نونهالان مشغول است، خاطرنشان کرد: بنده از سال 75 حضور در این عرصه را تجربه کرده و در اولین دوره مسابقات رده نونهالان کشور جایگاه پنجم را برای این استان به دست آوردم و در سال 76 در مسابقات کشوری برگزار شده در رامسر نفر سوم ایران شناخته شدم.

قهرمان کشتی اردبیل حضور در مسابقات بین‌المللی روسیه، آذربایجان و عراق و کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات کشتی فرنگی در وزن 47 کیلوگرم را یادآور شد و گفت: در رده سنی نوجوانان نفر سوم ایران در المپیاد ایرانیان شناخته شدم و توانستم در تمامی رده‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان مقام‌های قهرمانی را در سطح ملی به دست آورم.

حبیب‌زاده افزود: در دوران دانشجویی نیز نفر اول منطقه شمال غرب در مسابقات دانشجویی کشتی فرنگی شناخته شده و در مسابقات جام ناطق مازندران نیز به مقام چهارم رسیدم.

وی اظهار داشت: در اواخر سال 85 به علت پارگی مینیسک زانو کشتی را بالاجبار کنار گذاشتم و مربیگری را با تشویق جوان صالح و جدی آغاز کردم.

مربی تیم‌های پایه کشتی در اردبیل تاکید کرد: در سال 86 تیم کشتی فرنگی جوانان استان اردبیل را به مسابقات هشت جانبه کردستان بردم و توانستم تیم اردبیل را به رتبه سوم کشوری بعد از کردستان و لرستان برسانم همچنین در سال 87 نیز تیم کشتی فرنگی جوانان استان اردبیل را در مسابقات قهرمان کشوری شیراز که با حضور 28 تا 30 تیم برگزار شد، با همراهی جدی به رتبه سوم کشوری رساندم.

حبیب‌زاده یادآور شد: در سال گذشته تیم کشتی دانشگاه آزاد سما را در مسابقات دانشجویی منطقه شمال غرب که در شهرستان مهاباد برگزار شد به عنوان تیم اول رساندم.

وی با یادآوری اینکه توجه به رده‌های سنی پایه می‌تواند کشتی اردبیل را دوباره احیا کرده و در سطح ملی و حتی جهانی پر آوازه کند، تصریح کرد: ما هم اکنون در باشگاه شهید کاظم دیرین بیش از 70 نفر از نونهالان و نوجوانان را در رشته کشتی در مرحله آموزش و توان‌سنجی قرار دادیم تا بتوانیم ورزشکاران مستعد را شناسایی کرده و به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

این قهرمانی کشتی با قدردانی از همت رئیس هیئت کشتی استان اردبیل مشکل کشتی را به مانند سایر رشته‌های ورزشی نبود اسپانسر و حامیان مالی توصیف کرد و بیان داشت: اگر این مشکل برطرف شود ما قول می‌دهیم که به عنوان مربیان تیم‌های پایه بتوانیم مستعد‌ترین کشتی‌گیران را در استان پرورش داده و به تیم‌های ملی معرفی کنیم.

حبیب‌زاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به موفقیت‌های به دست آمده به همت باشگاه دیرین در یک سال اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: توجه آموزش و پرورش نیز با توجه به محدودیت‌های منابع اعتباری به رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه کشتی مناسب است که امیدواریم در سایه این حمایت‌ها بتوانیم مستعد‌ترین نیروهای کشتی آموزشگاه‌ها را در مسابقات مختلف معرفی کنیم.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول