اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

برپایی کنسرت یعنی بازگشت به تحجر طاغوتی

امام جمعه قزوین گفت: زمانی که بسیاری از برنامه‌های قرآنی به خاطر کسری بودجه معلق است کنسرت‌های موسیقی نه تنها در اولویت برنامه‌های نهادهای فرهنگی ما نیست بلکه پدیده‌ای نامبارک و بازگشت به تحجر طاغوتی و بی بند و باری غربی است.

برپایی کنسرت یعنی بازگشت به تحجر طاغوتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین بعد از اجرای نامناسب کنسرت‌های زنجیره‌ای که صدای مردم قزوین، خانواده‌های شهدا و نیز امام جمعه‌های این استان را در آورد، رسانه‌ها نیز به انعکاس نظرات مردمی پرداختند.

ولی برخی متولیان اجرا و نظرات بر این کنسرت‌ها یک طرفه به قاضی رفته و موجی از توهین‌ها را روانه امام جمعه قزوین کردند که متأسفانه هنوز هم شاهد پیامدهای این توهین هستیم.

مسائل پیش آمده در برخی کنسرت‌ها، مسئولان استان به وضع ناگوار حاکم بر این کنسرت‌ها آگاهی یافته و لغو کنسرت چهارم آبان ماه در قزوین را اعلام کردند که این اقدام، پاسخی است به برخی متولیان فرهنگی که ادعا می‌کردند هیچ اتفاق خاصی در کنسرت‌ها رخ نداده است.

در این راستا با حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین گفت‌وگویی ترتیب دادیم که به شرح زیر است.

هدف از خلق شدن انسان چیست؟

انسان از نگاه خدا برای هدف و مقصدی آفریده شده است، هدف و مقصد آفرینش انسان عبادت و بندگی خداست همانطور که خداوند متعال در سوره ذاریات آیه 56 می‌فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالإنْسَ إِلا لِیَعْبُدُونِ» ما جن و انس را به جز برای بندگی خدا نیافریده‌ایم ، انسان در همین فضای بندگی به کمال می رسد و استعدادهای نهفته انسان در بستر بندگی خدا شکوفا می‌شود.

در مقابل بندگی و عبادت خدا عبادت شیطان مطرح است همانطور که خداوند متعال در سوره یس آیه 59 و 60 می‌فرماید: « وَامْتَازُوا الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ ﴿٥٩﴾ أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ» ای بنی آدم ای کسی که بویی از آدمیت برده‌ای مگر بین من و تو عهد و پیمان نبود که شیطان را نپرستی و فقط مرا بپرستی که شیطان دشمن آشکار تو است و این راه درست است.

در جهان هستی چند نوع عبادت وجود دارد؟

در مجموع ما دو عبادت در جهان هستی داریم یکی عبادت خداوند و دیگری عبادت شیطان می‌باشد، عبادت و بندگی خدا بسترهایی را دارا می‌باشد مانند نماز، مراسم مناسک حج ، روزه، قرآن، صله رحم، خدمت به پدر و مادر، خدمت به مستمندان و خدمت به بندگان خدا از بسترهای عبادت خداوند است.

کسی که گناه می‌کند شیطان را عبادت کرده است و بسترهای عبادت انسان چشمی است که نامحرم را به خیرگی نگاه کند، لقمه حرام می‌خورد، کسی که لهو و لعب و لغو را دنبال می‌کند.

عبادت خدا و شیطان را نمی‌توان در یک جا جمع کرد به همین دلیل نمی‌توان برگزاری کنسرت، برنامه‌های خاصی که زمینه برخی گناهان دیگر مانند اختلاط بین نامحرم را فراهم می‌کند توجیه کرد چراکه اینها همان بستر سازی برای بندگی شیطان می‌باشد و جبهه‌گیری در مقابل خداوند است.

مسئولان برای برپایی نشاط اجتماعی چه وظیفه‌ای دارند؟

مسئولان وظیفه دارند که نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کنند، به طور مثال ما وظیفه داریم که مردم را برای ورزش کردن تشویق کنیم و حتی ورزش‌های دسته جمعی را با رعایت عدم اختلاط بین محرم و نامحرم برگزار کنیم، به طور مثال کوه‌پیمایی را به طور گسترده برگزار کنیم که همین امر موجب شادی و نشاط است.

البته اگر در این زمینه کج سلیقه‌ای صورت گیرد همین عبادت را می‌توان به ضد عبادت تبدیل کرد یعنی ما درست همان موقع که مردم برای نماز جمعه آماده می‌شوند آنها را برای کوه‌پیمایی دعوت می‌کنیم یا اینکه مجلسی را برگزار می‌کنیم که غنا، موسیقی، اختلاط محرم و نامحرم، لغو، لهو و لعب که هر کدام آنها به تنهایی محسوب عبادت شیطان می‌شوند.

مجموعه این اعمال مجمع العبادات برای شیطان می‌شود و جشن شیطان صورت می‌گیرد.

خداوند متعال چه وعده‌ای برای تشویق و تنبیه بندگان داده است؟

خداوند متعال می‌فرماید که اگر بندگان ایمان داشته باشند و اهل تقوا باشند ما برکات خود را برای این مردم مومن و با تقوا نازل می‌کنیم اما اگر به عبادت شیطان پرداختیم شیطان فقر و فحشا را به ما فرمان می‌دهد.

ما یا باید فرمان خدا را انجام دهیم که نشاط زندگی در اطاعت از فرمان خداوند است و یا به دنبال فرمان شیطان باشیم که در این صورت شیطان فرهنگ، استقلال و  روح عبادت بندگی را از ما می‌گیرد و ذلت بندگی خودش را بر ما تحمیل می‌کند و انسان کارش به جهنم در آخرت و خواری و ذلت در دنیا کشیده می‌شود.

نظرتان در مورد کسانی که مردم را به گناه می‌کشند چیست؟

کسانی که جامعه را به فساد می‌کشند و زمینه فقر و فحشا و معصیت را برای دیگران فراهم می‌کنند سهمشان از جهنم مضاعف خواهد بود و مطمئنا در دنیا هم شقاوت و بدبختی گریبان آنها را خواهد گرفت.

نظرتان در مورد برگزاری کنسرت‌های متعدد در شهر قزوین چیست؟

در زمانی که بسیاری از برنامه‌های قرآنی، تربیتی، آموزشی و مانند آن به خاطر کسری بودجه معلق است کنسرت‌های موسیقی در حالی که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی از قبیل اعتیاد و مانند آن پیکره جامعه ما را بیمار کرده است نه تنها در اولویت برنامه‌های نهادهای فرهنگی ما نیست بلکه پدیده‌ای نا مبارک و برگشت به تحجر طاغوتی و بی بند و باری غربی است.

امیدواریم اولیای امور فرهنگی که الحمدالله دارای صبغه دینی و وجهه مذهبی هستند و عزت و آبروی خود را از منافع دینی و مجالس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به خصوص امام حسین (ع) کسب کرده‌اند پاسدار این رهاورد مهم دینی در زندگی دینی خود و در جامعه‌ای که رسالت و مسئولیت فرهنگی آن را در اختیار دارند حفظ کنند و شهر عالم پرور، شهید پرور و دین پرور که مشهور به دارالمومنین است از آلودگی به ابتذالات فرهنگ غربی و آثار بی بند و باری غربی حفظ کنند.

انتهای پیام/77007/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول