اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شفاف‌سازی فارس از اعتراض مردمی نسبت به پروژه مسکن مهر امین

تازیانه بی‌مهری مسئولان بر تن مسکن مهر

مردم شهرستان‌های ری و پاکدشت که با هزار امید مبلغی فراهم کرده و برای مسکن مهر واریز کرده بودند پس از چهار سال صبر با پیامک آمرانه مبنی بر افزایش 70 میلیون ریالی مبالغ پرداختی با توجه به ابلاغیه مصوب وزیر و بنیاد مسکن روبرو شدند.

تازیانه بی‌مهری مسئولان بر تن مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمع کثیری از متقاضیان مسکن مهر امین (1643 واحدی فرون‌آباد) سه‌شنبه 30 مهر ماه به‌منظور اعتراض تجمع کردند و به‌قدری بلاتکلیفی بیش از چهار ساله و پیامک‌هایی که هر از گاهی مبنی بر افزایش قیمت برای آن‌ها ارسال می‌شود عصبانی بودند که مسیر جاده پاکدشت به سمت تهران را مسدود کرده بودند.

پس از ایجاد ترافیک و بسته شدن مسیر معاون سیاسی _ انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت در جمع معترضان حضور یافت.

عین‌اله تاجیک با حضور در جمع معترضان و بررسی درخواست‌های آن‌ها به متقاضیان معترض توصیه کرد خواسته‌های خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

تاجیک همچنین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از برگزاری نشست بررسی روند اجرایی این پروژه با دعوت از طرفین و مدیران کل مراجع ذی‌صلاح به فرمانداری شهرستان پاکدشت و پیگیری حقوق مردم طی چهارشنبه اول آبان ماه خبر داد.

خبرنگار فارس برای تسریع در حل این مشکل و بر اساس رسالت خود برای شفاف‌سازی اعتراضات مردم و اینکه کوتاهی در این پروژه از چه سوی بوده است تحقیق را در دستور کار خود قرار داد و آنچه ذیل مطرح می‌شود حاصل تحقیق ضمنی است که صورت پذیرفته است و امیدواریم این قلم نزدیک به واقع بوده باشد.

کلنگ‌زنی و آغاز فاز اجرایی مسکن مهر 1643 واحدی امین

پروژه یک‌هزار و 643 واحدی امین که به‌عنوان بزرگترین طرح مسکن مهر خودمالکی مطرح بود با جمعی از مسئولان استان تهران و شهرستان‌های ری و پاکدشت کلنگ‌زنی شد.

بر اساس نقشه‌های احداث پروژه یک‌هزار و 604 واحد مسکن مهر امین در زمینی به مساحت 105 هزار متر مربع در شهر فرون‌آباد احداث می‌شود.

پروژه مسکن مهر خودمالکی امین به‌صورت صنعتی‌ساز احداث می‌شود.

بازدید وزیر مسکن و شهرسازی از پروژه مسکن مهر فرون‌آباد

علی نیکزاد بعدازظهر بیست و هشتم آذر ماه سال 89 با سفر به شهرستان پاکدشت ضمن بازدید از چگونگی ساخت و ساز مسکن مهر امین با پیمانکار و مسئولان شهرستان پاکدشت گفت‌وگو کرد و مسائل، مشکلات و برنامه‌های ساخت و ساز واحدها را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید وزیر مسکن و شهرسازی از پایان فونداسیون و آغاز ساخت اسکلت یک‌هزار و 604 واحد مسکن مهر امین در زمینی به مساحت 105 هزار متر مربع در شهر فرون‌آباد خبر داد.

وی در بازدید از مسکن مهر امین گفت: در پروژه‌های خود‌مالک، با رعایت اصول شهرسازی، زمین را جزو آورده‌های مسکن مهر به حساب می‌آورند و علاوه بر عیانی عرصه و زمین، سند برای متقاضی صادر می‌شود.

نیکزاد در ادامه افزود: پیمانکار پروژ‌ه مسکن مهر امین بر اساس میل باطنی خود متعهد شده است دو مدرسه پنج کلاسه با زیر‌بنای هر کدام 600 مترمربع و یک مسجد با زیر‌بنای 670 متر مربع احداث کند.

وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس توافقنامه تنظیمی، کار محوطه‌سازی، درختکاری، آسفالت، انشعابات آب، گاز و برق، جدول‌گذاری، حصارکشی اطراف پروژه، فاضلاب چاه جذبی، زیر‌بنای مفیدش با رعایت آخرین اصول فنی و مبحث 19، به دلیل صنعتی‌سازی با 25 میلیون تومان وام، بر عهده پیمانکار مسکن مهر امین فرون‌آباد گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت حریم راه در این پروژه لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: به‌دلیل قرار گرفتن در نقطه تلاقی شهرستان پاکدشت و شهرری، 50 در‌صد به متقاضیان شهرری و 50 درصد به متقاضیان پاکدشت واگذار می‌شود.

نیکزاد تأکید کرد: قیمت تمام شده با زیربنای مفید 65 تا 78 متری، یک پارکینگ مسقف 17 متر مربعی برای هر واحد و داشتن آسانسور، متری 480 هزار تومان تعیین شده است.

 

وزیر مسکن و شهرسازی در پایان عنوان کرد: ‌پروژه یک‌هزار واحدی دیگری نیز در شهر فرون‌آباد وجود دارد که به‌دلیل متقاضی سال 1390 فعالیت آن آغاز می‌شود.

این گزارش حاکی است، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، قربانعلی مقبلی فرماندار و معاونان فرماندار و مسئولان ادارات خدمات‌رسان، وزیر مسکن و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

مشخصات مورد توافق پروژه

بر اساس مشاهدات نگارنده مطلب که خود از حاضران این آیین بود پس از کلنگ‌زنی پروژه طی نشستی با حضور مسئولان وقت از جمله وزیر مسکن و شهرسازی، مرتضی تمدن استاندار تهران و جهانگیر امرجی مالک و سازنده مسکن مهر  ملکی امین فرون‌آباد مسائل مربوط به این پروژه مورد بحث قرار گرفت.

وزیر مسکن و شهرسازی در این نشست به بیان ویژگی‌ها و مشخصات این پروژه پرداخت و امکانات این واحدها را شامل واحدهای مسکونی کابینت شده، با درب‌های ضد سرقت، سیستم ضد آتش‌سوزی،‌ با آسانسور و ... دانست.

علی نیکزاد با بررسی‌هایی که انجام داد ارزش هر متر مربع واحدهای مسکونی مذکور را 480 هزار تومان اعلام کرد.

جهانگیر امرجی مالک و سازنده مسکن مهر ملکی امین فرون‌آباد تاکید کرد: مسجد مجتمع فرون‌آباد را با هزینه خود احداث می‌کند و در ادامه نشست هنگامی که وزیر مسکن و شهرسازی هزینه سفت‌کاری مراکز آموزشی مجتمع را از مجری طرح پرسید که تمهیداتی برای پرداخت هزینه آن به پیمانکار را ترسیم کند، مجری طرح اعلام کرد مراکز آموزشی مجتمع را نیز با هزینه شخصی خود احداث می‌کند.

در حالی که حاضران شاهد خیرخواهی‌ها و فضل مجری طرح بودند از منش وی و اجرای دقیق آن اطمینان یافته و با رویی باز پروژه را ترک کردند.

با توجه به اینکه پروژه مسکن مهر در مسیر تردد خبرنگار فارس هنگام حضور در شهرستان پاکدشت شهرهای فرون‌آباد پاکدشت و شریف‌آباد بود از دور بعضاً شاهد برخی اقدامات صورت گرفته در پروژه بود.

اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با روند پیشرفت و بازدیدهای صورت گرفته شده از پروژه مسکن مهر امین

بررسی روند پیشرفت و ساخت و ساز پروژه مسکن مهر شهر فرون‌آباد

ششم تیر ماه سال 90 طی خبری اعلام شد: روند پیشرفت و ساخت و ساز پروژه مسکن مهر شهر فرون‌آباد با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار شرستان پاکدشت و نمایندگان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، بخشدار مرکزی پاکدشت، شهردار شهر فرون‌آباد و مدیر عامل ساخت پروژه، محمدرضا جوادی مدیر آموزش و پرورش پاکدشت بررسی شد.

مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت با اشاره به این مطلب که احداث فضای آموزشی در نقاط مختلف شهر باید به گونه‌ای باشد تا دانش‌آموزان کمترین مسافت و زمان را برای رسیدن به مدرسه خود طی کنند، اظهار داشت: فعالیت انبوه‌سازان برای احداث واحدهای مسکونی به‌ویژه در طرح مسکن مهر، اگرچه نویدبخش خانه‌دار شدن تعداد قابل توجهی از مردم است، اما تأمین نشدن فضای آموزشی در این پروژه‌ها موجب دغدغه والدین شده است.

محمدرضا جوادی افزود: اگرچه یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد، تأمین مسکن مناسب برای زندگی است اما همه افراد به فکر تحصیل فرزندان خود نیز هستند و آن را یکی از اولویت‌های برنامه زندگی خود می‌دانند.

این مسئول بیان داشت:‌ آن دسته از افرادی که برای تحویل واحد مسکونی خود در پروژه‌های مسکن مهر لحظه‌شماری می‌کنند از نبود فضای آموزشی در این مناطق نیز گلایه‌مند هستند.

جوادی ادامه داد: بنابراین برای رفع کاستی‌ها و حداقل کردن مسائل و مشکلات در این زمینه، پس از رایزنی‌ها و جلساتی که برگزار شد،‌ نظر به مساعدت‌های قربانعلی مقبلی فرماندار و رئیس ستاد مسکن مهر پاکدشت خوشبختانه با اختصاص دو فضای 4 هزار متری و ساخت دو آموزشگاه 15 کلاسه موافقت شد که ضمن تأمین فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز در این منطقه،‌ پروژه‌های مسکن مهر شهر فرون‌آباد به عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های انبوه‌سازی‌های صورت پذیرفته برای اسکان و زندگی شهروندان واقع خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این تعامل و توافقات ارزنده را در تأمین مدارس سایر شهرک‌ها و پروژه‌های مسکونی شاهد باشند.

نصب کنتور و رگولاتور مسکن مهر پاکدشت

شرکت گاز استان تهران بیست و ششم مرداد ماه سال 90 طی انتشار آگهی اعلام کرد در نظر دارد نصب کنتور و رگولاتور مسکن مهر پاکدشت را با مشخصات و شرایط ذیل از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار کند.

شرح مختصر کار:

انجام عملیات نصب کنتور و رگولاتور در ظرفیت‌های مختلف.

مدت اجرای پروژه:

مدت اجرای پروژه 300 (سیصد) روز تقویمی است.

محل اجرای پروژه:

در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان پاکدشت شامل: مسکن مهر پاکدشت، مسکن مهر فرون‌آباد، پاکدشت، قیامدشت، شریف‌آباد، ابراهیم‌آباد، قرمز تپه، قلعه نو املاک، جیتو، کهریزک، مندگان، سیاه چشمه، نیک، حمامک، آلوئک، فیلستان و کلیه روستاهای زیر پوشش ناحیه پاکدشت.

روند پیشرفت و کیفیت پروژه مسکن مهر شهر فرون‌آباد به نحو مطلوب در حال انجام است

عضو شورای اسلامی شهر فرون‌آباد سی و یکم مرداد ماه سال 90 طی خبری گفت: عملیات اجرایی مسکن مهر شهر فرون‌آباد به سرعت در حال انجام است.

غلامرضا سرگلزایی اظهار داشت: فعالیت انبوه‌سازان برای احداث واحدهای مسکونی به‌ویژه در طرح مسکن مهر نوید خانه‌دار شدن تعداد قابل توجهی از مردم است.

وی مسکن مهر را یکی از سیاست‌های و استراتژی‌های ویژه دولت در خانه‌دار شدن خانواده‌هایی دانست که شاید تا پیش از این آن را آرزویی دست نیافتنی می‌دانستند.

 

عضو شورای اسلامی شهر فرون‌آباد از پروژه مسکن مهر به‌عنوان یکی از فعالیت‌های ارزشمند و سنجیده دولت برای حل اساسی مشکل مسکن نام برد و بیان داشت: امروز با رونق مسکن مهر، موقعیت مناسبی فراهم شده که هر متقاضی مسکن با حداقل آورده و مشارکت و حمایت حداکثری دولت بتواند صاحب خانه شود.

وی در ادامه عنوان کرد: روند پیشرفت و کیفیت پروژه مسکن مهر شهر فرون‌آباد به نحو مطلوب در حال انجام است و پروژه 1664 واحدی شهر فرون‌آباد که به‌صورت مسکن مهر ملکی در حال ساخت است، به‌عنوان بهترین پروژه مسکن مهر ملکی در حال ساخت در کشور است.

عضو شورای اسلامی فرون‌آباد در پایان بیان داشت: ان‌‌شاءالله در سالی که مزین شده است به نام «جهاد اقتصادی» شاهد بهره‌برداری مسکن مهر شهر فرون‌آباد باشیم.

آغاز احداث دو مدرسه پروژه مسکن مهر فرون‌آباد/پیشرفت 68 درصدی از دید مالک پروژه

علی ملکی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران هفدهم اسفند ماه سال 90 در مراسم آغاز ساخت دو مدرسه در  مسکن ملکی شهر فرون‌آباد پاکدشت اظهار داشت: 34 هزار واحد مسکن ملکی باقیمانده هم تا پایان شهریور سال 1391 بهره‌برداری و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

جهانگیر امرجی، مالک و سازنده مسکن مهر ملکی امین فرون‌آباد نیز در این مراسم گفت: هزار و 643 واحد با 68 درصد پیشرفت در حال ساخت است.

وی ادامه داد: برای ساخت این واحدها 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

امرجی تاکید کرد: از این میزان 25 میلیارد تومان از طریق وام در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

مالک و سازنده مسکن مهر ملکی امین فرون‌آباد عنوان کرد: دو مدرسه در چهار طبقه 15 کلاسه با 2 میلیارد تومان با هزینه شخصی ساخته خواهد شد.

بر پایه این گزارش، هزار و 500 واحد مسکن ملکی دیگر نیز در شریف‌آباد شهرستان پاکدشت در حال ساخت است.

بازدید حق‌شناس از پروژه‌های مسکن بنیاد مسکن استان تهران

طی خبری هفدهم اسفند ماه سال 90 جواد حق‌شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور از تعدادی از پروژه‌های مسکن بنیاد مسکن استان تهران بازدید کردند.

این بازدید که با حضور جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور، علی ملکی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، معاون مسکن شهری و تعدادی از کارشناسان حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن استان تهران برگزار شد، از پروژه‌های مسکن مهر هزار و 643 واحدی فرون‌آباد، 46 واحدی گلستان پاکدشت، 864 واحدی البرز، 528 واحدی بهاران، 256 واحدی ارغوان حسن‌آباد و نیز پروژه‌های 612 واحدی کهریزک و 344 واحدی قوچ حصار ری بازدید به‌عمل آمد.

علی ملکی در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های مسکن بنیاد مسکن استان تهران گفت: روند احداث مسکن در استان تهران به‌طور مرتب رصد می‌شود و در موارد مقتضی، دستورات لازم جهت پیشرفت هرچه بهتر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان تهران، پروژه‌های گسترده‌ای در خصوص مسکن شهری و مسکن مهر دارد، گفت: تلاش مجموعه این بنیاد بر این است که پروژه‌ای از برنامه زمان‌بندی خود عقب نیفتد و واحدهای مسکونی احداثی در زمان مقرر به متقاضیان تحویل داده شود.

ملکی افزود: در زمینه عمل به تعهدات خود،‌ مصرانه پیگیر هستیم و در مواردی که تخلفی در احداث واحدهای مسکونی رویت شود اغماضی در کار نخواهد بود چراکه مسکن باید مکان امن و آرامش‌بخشی برای ساکنان باشد.

جواد حق‌شناس در ادامه بازدید ضمن تشکر از علی ملکی و پرسنل ذی‌ربط در امور مسکن، نقاط قوت و ضعف پروژه‌های مورد بازدید را به دست‌اندرکاران خاطرنشان کرد.

اجرای هشت کیلومتر لوله‌گذاری در مسکن مهر فرون‌آباد پاکدشت/عملیات آبرسانی

بیست و سوم مهر ماه سال 91 عملیات اجرایی آبرسانی به مسکن مهر 1700 واحدی فرون‌آباد شهرستان پاکدشت در حال اجراست.

معاون مهندسی و توسعه این شرکت گفت: با هدف اجرای چند طرح آبرسانی و دسترسی ساکنین مجتمع فوق‌الذکر به آب آشامیدنی، 8 هزار متر لوله‌گذاری طی چندین عملیات اجرایی جداگانه، انجام شده است.

سهراب عامری در ادامه ضمن اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران که با سرعت و جدیت خاصی پیگیری می‌شود آبرسانی به مجتمع‌های مسکونی مهر است، افزود: به‌منظور اجرا و توسعه شبکه توزیع آب در مسکن مهر فرون‌آباد، شش کیلومتر لوله‌گذاری با استفاده از لوله پلی‌اتیلن در اقطار 90 تا 200 میلی‌متر انجام شد.

وی همچنین اظهار داشت: دو کیلومتر لوله‌گذاری جهت انتقال آب به مجتمع مذکور در حال احداث و جنس لوله این خط انتقال نیز پلی‌اتیلن و قطر آن 315 میلی‌متر است.

نصب انشعاب آب در 60 بلوک مسکن مهر فرون‌آباد

بیست و سوم بهمن سال 91 در خبری تاکید شد: مسکن مهر امین شهر فرون‌آباد شهرستان پاکدشت که دارای 1650 واحد مسکونی است عملیات نصب انشعاب آب آغاز و پیشرفت مطلوبی داشته است.

معاون درآمد و امور مشترکین این شرکت گفت: پس از اتمام عملیات ساختمانی، افتتاح و آماده بودن 60 بلوک در مسکن مهر فرون‌آباد در ایام مبارک دهه فجر، واگذاری و نصب انشعاب آب در این بلوک‌ها انجام شد.

محمدحسن خدادادی در ادامه توضیح داد: شرکت آبفای جنوب شرقی همچنین اقدامات آبرسانی دیگری نیز در مسکن مهر مذکور اجرا کرده که می‌توان از اجرای نزدیک به هفت کیلومتر شبکه توزیع آب، یک و نیم کیلومتر خطوط انتقال آب و حفر یک حلقه چاه نام برد.

وی افزود: در حال حاضر اکیپ نصب انشعاب آب در این محل مستقر بوده و با اتمام عملیات ساختمانی هر بلوک نسبت به نصب انشعاب آب اقدام می‌شود.

واحدهای مسکن مهر تا پایان دولت دهم به متقاضیان تحویل داده می‌شود

فرماندار پاکدشت گفت: تمام واحدهای شریف‌آباد، پاکدشت و فرون‌آباد تا پایان دولت دهم به متقاضیان و کسانی که ثبت‌نام کرده بودند تحویل داده می‌شود.

قربانعلی مقبلی بیست و پنجم اسفند ماه سال 91 در خبری تاکید کرد: پروژه‌های مسکن مهر را می‌توان از بزرگ‌ترین برنامه‌های دولت دانست چراکه نقش بسیار مهمی در حل مشکل افراد فاقد مسکن دارد و من فکر می‌کنم که این طرح بیش از 90 درصد از مشکل مسکن مردم پاکدشت را برطرف کرده است.

مقبلی در ادامه با اشاره به جزئیات طرح مسکن مهر در شهرستان پاکدشت عنوان کرد: پروژه‌های مسکن مهر پاکدشت در قالب اجرای سایت 8 هزار واحدی مسکن مهر به متقاضیانی که برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده بودند، واگذار شده است و پیش از این نیز 2 هزار واحد از این پروژه توسط رئیس‌جمهور افتتاح و به متقاضیان واگذار شده بود.

وی در ادامه بیان داشت: تمام زیرساخت‌های این پروژه از قبیل آب، برق و گاز تأمین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کاملاً آماده واگذاری به متقاضیان است ضمن اینکه علاوه بر این پروژه 8 هزار واحدی، پروژه‌های مسکن مهر شریف‌آباد، پاکدشت و فرون‌آباد نیز در حال ساخت است که تا پایان دولت دهم تمام این واحدها به متقاضیان واگذار می‌شود.

فرماندار شهرستان پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز نیز 5 هزار واحد آموزشی، پیش‌بینی شده که یکی از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم‌اکنون در دو نوبت صبح و عصر دانش‌آموزان در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

اظهار نظر معاون استاندار تهران در ارتباط با مسکن مهر

معاون عمرانی استانداری تهران در گفت: تا پایان سال 91، 120 هزار واحد مسکن مهر تحویل خواهیم داد به عبارتی 50 درصد مسکن مهر استان تا پایان سال 91 تحویل داده می‌شود.

حمید رضا محمودی در گفت‌وگویی در خصوص مسکن مهر اظهار داشت: برای استان تهران 230 هزار مسکن مهر از سال گذشته تعریف شد که از این تعداد 170 هزار واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه برای شهر تهران مسکن مهر نداریم، افزود: تنها برای خانه‌های بافت فرسوده وام‌هایی به مبلغ 20 تا 25 میلیون تومان داریم که تاکنون 41 هزار واحد وام دریافت کرده‌اند البته اعتباراتی که برای سال‌جاری در نظر گرفته شده بود که به دلیل متقاضیان تمام شده است.

معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه مسکن مهر در حالی در برخی از نقاط شروع به ساخت شد که بر روی آن کار کارشناسی مناسبی صورت نگرفته بود، تصریح کرد: من با مسکن مهر آبعلی مخالف بودم زیرا زیرساخت‌های مورد نیاز در آنجا مورد مهیا نبود و ساخت آن خیلی هزینه داشت اما تعاونی شکل گرفته بود و اصرار به ساخت داشتند.

محمودی با تاکید بر اینکه باید مسکن مهر در کنار روستا یا شهر ساخته شود، ادامه داد: هم‌اکنون 30 هزار واحد مسکونی مسکن مهر آماده تحویل داریم اما از این تعداد تنها 8 هزار واحد می‌توانیم تحویل دهیم مابقی به دلیل زیرساخت های لازم قابل تحویل نیستند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از مجموع مسکن مهر استان تهران مشکل زیرساخت دارند، اظهار کرد: تا پایان امسال 120 هزار واحد مسکن مهر تحویل خواهیم داد به عبارتی 50 درصد مسکن مهر استان تا پایان امسال تحویل داده می شود.

معاون عمرانی استانداری تهران همچنین گفت: تعداد واحدهای دولتی ساخته شده از سال 84 تاکنون در مقایسه با سنوات قبل در سایر دولت‌ها 10 برابر بوده است.

محمودی با تاکید بر اینکه تا پایان دولت دهم تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل داده می‌شود، افزود: قرار است تعدادی نیز اضافه شود، برای نمونه ساخت 10 هزار واحد مسکن در پرند در دستور کار است.

وی ادامه داد: برنامه برای مسکن مهر در کلان ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد بود که گویا قرار است به یک میلیون و 500 هزار واحد افزایش یابد.

معاون عمرانی استانداری تهران درباره مقاوم بودن این واحدها در برابر زلزله گفت: واحدها کاملاً مقاوم هستند و از نظر مهندسی بسیار قوی هستند شاید از نظر ظاهری همچون کابینت یا پریز برق و نازک‌کاری مشکل داشته باشد اما از نظر ایمنی مطمئن است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی میکنم به دلیل هدفمندسازی یارانه‌های متقاضی مسکن مهر در تهران افزایش یابد، تصریح کرد: هزینه رفت و آمد افزایش یافته است از این رو مردم تمایل دارند، در حاشیه‌های تهران زندگی کنند.

محمودی در پاسخ به اینکه آیا این سیاست نقیض سیاست سبک کردن تهران نیست؟ گفت: ما تنها برای تقاضاها پاسخ دادیم و در خود شهر تهران مسکن مهر نداریم اگرچه به دلیل سیاست‌های اشتباه سیاستمداران پیشین تهران و سایر کلان شهر سریع کرد اما از آغاز سفرهای استانی به داد سایر استان های محروم نیز رسیده شد برای نمونه سرانه عمرانی تهران خیلی از ایلام شده است.

نخستین درخواست متقاضیان پس از 5 سال

صبر 5ساله اعضای یک تعاونی مسکن مهر

در نامه‌ای به یک روزنامه برای پیگیری توسط دولت اعلام شد

تعدادی از اعضای یک تعاونی مسکن مهر در شهرری با ارسال نامه‌ای به یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار صبح کشور خواستار پیگیری رسانه ای آنچه در 5 سال اخیر بر آنها گذشته است، شدند.

در این نامه به مبالغی در حدود 20 تا 25 میلیون آورده نقدی هر یک از اعضا که به صورت علی‌الحساب به حساب تعاونی واریز کرده‌اند و همچنین وعده‌ای که بابت تحویل واحدها در اسفند 90 تا حداکثر خرداد 91 به آنها داده شده، اشاره شده است و در ادامه درخواست 1660 خانواده عضو این تعاونی برای رسیدگی به مشکلاتشان مطرح شده است. متن این نامه به شرح زیر است:

به استحضار می‌رساند اعضای پروژه مسکن مهر امین واقع در شهر فرون‌آباد_ تهران (کیلومتر 10 جاده خاوران) با گذشت بیش از حدود 4 تا 5 سال از ثبت‌نام در پروژه مذکور (در قالب شرکت‌های تعاونی پاکدشت، 18 و 8 شهرری) تاکنون مبالغی حدود 20 تا 25 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب تعاونی‌های مذکور واریز کرده و به رغم وعده تحویل واحدها طی دو مرحله در تاریخ‌های اسفند 90 و خرداد 91 متاسفانه تاکنون این وعده عملی نشده است. با توجه به پیگیری‌های متعدد به‌عمل آمده از تعاونی‌های مربوطه تاکنون هیچ گونه قراردادی با اعضا منعقد نشده است و تاریخ نهایی افتتاح پروژه را خرداد 92 اعلام کرده‌اند که خرداد هم به پایان رسیده است.

این در حالی است که با توجه به مراجعه حضوری اعضا به محل پروژه بسیاری از آیتم‌‌های کاری هنوز انجام نپذیرفته و از نظر پیشرفت فیزیکی روند اجرایی پروژه با سرعت بسیار کندی در حال انجام است. بنابراین از شما تقاضا داریم با توجه به رسالت ویژه روزنامه «دنیای اقتصاد» مبنی بر لزوم اطلاع‌رسانی، خانواده عظیم 1660 متقاضی پروژه مذکور را با تدابیر خود از این وضعیت بلاتکلیف و نابسامان که به دغدغه اصلی اعضا مبدل شده است، با چاپ این نامه مساعدت فرمایید.

درخواست‌ها غیر منطقی مجری پروژه

بر اساس پیگیری صورت گرفته و شواهد موجود در حالی که وزیر مسکن و شهرسازی ارزش هر متر مربع را 480 هزار تومان اعلام کردند،‌ مجری در همان ابتدا برای سرامیک واحدها هزینه‌ای جداگانه محاسبه از متقاضیان خواست آن را پرداخت کنند.

پس از چند ماه اعلام کردند باید برای پکیج و کولر هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

در حالی که در محاسبات اولیه بیش از یک میلیون تومان بابت آسانسور دیده شده بود بعد از گذشت ماه‌ها و در حالی که وعده‌ها برای تحویل واحدها می‌گذشت مجری طرح دوباره طی پیامی اعلام کرد: متقاضیان باید بر اساس مصوبه وزیر و بنیاد مسکن بابت افزایش قیمت‌ها 2.5 میلیون تومان بابت مابه‌التفاوت آسانسورها پرداخت کنند.

در حالی که از چندین موعدی که مجری برای تحویل واحدها می‌گذشت و متقاضیان همواره صبر را پیشه کرده بودند در عین ناباوری و در حالی که نیاز بود مجری از تاخیرهای متعددش در تحویل واحدها از متقاضیان عذرخواهی کند با کمال اعتماد به نفس طی پیامی آمرانه بر پرداخت 7 میلیون تومانی دیگر بر اساس مصوبه وزیر و بنیاد مسکن خبر داد.

مجری در پیام خود تاکید کرد: متقاضی محترم مسکن مهر امین فرون‌آباد، با توجه به ابلاغیه مصوب وزیر و بنیاد مسکن مبنی بر افزایش قیمت متراژی و برق و غیره لازم است جهت تکمیل آورده خود تا تاریخ 15 آبان ماه اقدام فرمایید.

کل پرداختی به غیر از احتساب پکیج و کولر: واحد 85 متری 27/704/000 تومان، واحد 80 متری 25/066/000، واحد 78 متری 24/009/000 و واحد 71 متری 19/800/000

حال این درخواست‌ها مصداق بارز ضرب‌المثل قدیمی یک بام و چند هوا است،‌ نخست وزیر مسکن و شهرسازی ارزش هر متر مربع واحدهای تکمیل شده با مشخصاتی که در خبر بازدید وزیر از پروژه امین ذکر شده بود را 480 هزار تومان اعلام فرمودند و مجری در همان بدو آغاز کار قیمت سرامیک را به آن اضافه کرد و پس از مدتی پکیج و کولر را به آن افزود و در حالی که خود مجری در تحویل واحدها تاخیر کرده بود و این تاخیر سبب شده پروژه به بازه زمانی گرانی‌ها در جامعه برخورد کند باز اعلام کرد با تصویب وزیر 2.5 میلیون تومان اختلاف قیمت‌ها را متقاضیان پرداخت کنند و حال که بیش از 10 ماه از آخرین وعده آن برای واحدها می‌گذرد ادعا می‌کند بدون احتساب پکیج و کولری که یک بار پول آن را دریافت کرده است 7 میلیون تومان دیگر پرداخت کنید.

این سئوال مطرح است که آیا مسکن مهر کمکی به قشر ضعیف جامعه است یا بانکی برای پیمانکاران که علی‌رغم عمل نکردن به وعده‌های خود هر از گاهی به اسم وزیر و بنیاد مسکن از مردم طلب پول کرده و دریافت می‌کنند؟

وعده‌های مجری برای تحویل واحدها

مجری پروژه ابتدای کار پایان سال 90 را زمان تحویل واحدها اعلام کرد،‌ پایان سال 90 به متقاضیان اعلام کردند تا خرداد ماه سال 91 واحدها تحویل داده می‌شود، خرداد 91 اعلام کردند پایان شهریور ماه،‌ پایان شهریور ماه اعلام کردند پایان مهر و نهایتاً اعلام کردند دهه فجر 91 واحدها تحویل داده می‌شود اما دهه فجر هم گذشت و اعلام کردند پایان سال، پایان سال گفتند ابتدای سال آینده،‌ با آغاز سال 92 اعلام کردند خرداد ماه، خرداد هم گذشت و اعلام کردند مهر انشاءالله دیگر تحویل داده می‌شود و حال یک روز مانده به مهر علی‌رغم بهانه‌گیری که برق وصل شده اما تکمیل برق آن زمان می‌برد در حالی که مجری به دلیل این تاخیرها کوچکترین عذرخواهی نکرده است از همه طرف بهانه‌گیری می‌کند،‌یک روز می‌گوید همه پول‌هایشان را پرداخت نکردند،‌ روز دیگر می‌گوید برق مشکل داشته است و ... و حال در عین ناباوری طلب 7 میلیون تومان پول آن هم ظرف 15 روز از مردم کرده است و توقع دارد مردم قشر ضعیف که برای صاحب سقف و سرپناه شدن به مسکن مهر پناه آورده بودند 15 روزه می‌خواهد مبلغی را که چند بار با بهانه گرانی و ... و توسل به مصوب وزیر و بنیاد مسکن گرفته دریافت کرده است را دوباره بگیرد.

قابل توجه مجری پروژه مسکن مهر امین

این گزارش حاکی است، در حالی که دور از انصاف است از کیفیت کار پیمانکار و ویژگی‌های خاص این پروژه سخن نگفت اما انصاف هم نیست پس از این همه تاخیر پیمانکار پروژه مبلغی ناحق را که اگر هم میزان تفاوت قیمت‌ها به این میزان باشد خود آن به دلیل تاخیرهایش مسبب آن شده است از مردم ضعیف جامعه طلب کند.

نکته دیگر اینکه مجری طرح به این نکته نیز دقت داشته باشد مردم ضعیف جامعه که به حرف رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم اعتماد کرده و از سوی دیگر تصور کامل داشتند که پیمانکاران مسکن مهر نیز همواره به فکر مردم هستند به این در و آن در زدند و از هر جایی که توانستند آورده‌های خودشان را از سال 89 در اختیار مجری قرار دادند در سالی که بررسی روند قیمت سکه طرح قدیم نشان می‌دهد که این سکه سال 89 را با قیمتی حدود 286 هزار تومان آغاز کرد و اسفند ماه آن سال را با قیمت 435 هزار تومان به پایان رساند و امروز هنگام انتشار این مطلب همان سکه 953 هزار تومان است. آیا مجریان این تفاوت‌ها را هم حساب کردند؟ آیا نباید وجدان خود را قاضی کنند که این هم تفاوت آورده مردم است و اگر قیمت‌ها افزایش داشته است آورده آن‌ها نیز در طول این سالیان در اختیار آن‌ها بوده است که علی‌رغم کاهش سکه در ماه‌های اخیر اگر آن‌ها همان پول را سکه می‌خریدند امروز حدود دو برابر شده بود.

پیگیری موضوع از سوی فرمانداری پاکدشت

در حالی که نیاز بود در طول این مدت مسئولان ذی‌ربط همواره حقوق حقه مردم را پیگیری می‌کردند و وعده‌های پشت سر هم مجری پروژه مسکن مهر امین فرون‌آباد را از وی طلب می‌کردند اما پس از پنج سال صبر مردم و روز گذشته صبر مردم لبریز شد و تجمع اعتراض‌آمیزی داشتند و معاون فرماندار شهرستان پاکدشت با حضور در جمع آن‌ها متقاضیان را به پیگیری موضوع از مراجع قانونی توصیه کرد.

عین‌اله تاجیک، معاون سیاسی _ انتظامی فرماندار شهرستان پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از برگزاری نشست بررسی موضوع با حضور مدیران کل مراجع ذی‌ربط طی امروز چهارشنبه خبر داد و گفت: ما همواره پشتیبان حقوق مردم هستیم و متقاضیان مطمئن باشند اگر حق با آن‌ها باشد نمی‌گذاریم حقوق آن‌ها ضایع شود.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول