اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه لیبی: ۶۱ هزار مجرم در لیبی لباس انقلابیون را برتن کرده‌اند

وزیر خارجه لیبی گفت: برخی سلاح به دست‌ها 61 هزار مجرمی هستند که لباس انقلابیون را به تن کرده و برای کشور مشکل ساز شده‌اند.

وزیر خارجه لیبی: ۶۱ هزار مجرم در لیبی لباس انقلابیون را برتن کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد عبدالعزیز، وزیر خارجه لیبی در اظهاراتی به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره ناامنی ها در کشورش گفت: سلاح در دست گروه های غیردولتی مشکل ساز شده است اما یک نقطه نظر مثبت هم وجود دارد و آن اینکه امروز تنها پلیس و یا ارتش نیست که مسئولیت تامین امنیت را برعهده دارد بلکه گروه هایی که برای رسیدن لیبی به آزادی هم با نظام قذافی جنگ کردند، امروز به کمک ما آمده‌اند.

وزیر خارجه لیبی گفت: می خواهم تصویری که از اوضاع امنیتی در لیبی به وجود آمده است اصلاح کنم برای مثال در طرابلس زندگی به طور عادی جریان دارد اما متاسفانه برخی مشکلات به خاطر وجود سلاح در دست برخی مردم پدید آمده است.

عبدالعزیز گفت: نباید فراموش کنیم که سال گذشته دستکم 61 هزار جنایتکار از زندان بیرون آمدند و آنها اکنون در لباس انقلابیون هستند و خود را از انقلابیون می دانند.

وزیر خارجه لیبی تاکید کرد: ما ساختن دستگاه پلیس و امنیتی لیبی را کامل کرده ایم و می توانیم این انقلابیون را در این دستگاه ها جذب کنیم.

وی درباره عدم کنترل کامل مرزها و گسترش سلاح و انتقال این سلاح ها به کشورها همسایه که یکی از دغدغه های اصلی منطقه شده است، گفت: لیبی حدود چهار هزار کیلومتر مرز زمینی و دو هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و به دلیل همین طولانی بودن مرزها به دو امر اساسی نیاز داریم؛ نخست اینکه عناصر متخصص در زمینه نیروی دفاعی و یا نیروهای پلیس و امنیتی را آموزش دهیم و دوم اینکه تجهیزات پیشرفته ای را برای نظارت بر مرزها را به دست آوریم.

وزیر خارجه لیبی همچنین تاکید کرد که کشورش به کمک شرکای بین المللی خود به منظور تقویت نهاد ارتش خود نیاز ضروری دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول