اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/رویدادهای لیبی/

دستگیری باند عامل انفجارها و ترورهای بنغازی

دستگیری باند عامل انفجارها و ترورهای بنغازی،حمله تروریستی علیه ساختمان اطلاعات نظامی بنغازی و محاکمه سران قذافی از جمله تحولات لیبی است.

دستگیری باند عامل انفجارها و ترورهای بنغازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، جدیدترین اخبار تحولات سیاسی لیبی در زیر آمده است:

دستگیری باند عامل انفجارهای بنغازی

عناصری از گردان شهدای لیبی در شهر بنغازی شب گذشته یک باند تروریستی مرکب از هفت لیبیایی و سه آفریقایی دیگر را که مظنون به دست داشتن در ترورها و انفجارهای این شهر بودند دستگیر کردند.

خبرگزاری رسمی لیبی به نقل از سرهنگ عبدالله الزایدی، سخنگوی رسمی اتاق امنیت مشترک بنغازی گفت:نیروهای گردان یک آفریقایی را که در عملیاتی مسلحانه در حومه شهر بنغازی دستگیر کردند و در جریان بازجویی ها معلوم شد که او عضو یک باند تروریستی است که سه آفریقایی و هفت لیبیایی را شامل می شود.

الزایدی افزود: گشتی های امنیتی با اطلاعاتی که در دست داشتند توانستند دو تبعه چاد و هفت لیبیایی را دستگیر کنند که در ترورها و انفجارهای بنغازی نقش داشتند.

حمله نارنجکی به اداره اطلاعات نظامی بنغازی

محمد الحجازی کارشناس امنیتی و نظامی اتاق امنیت مشترک بنغازی گفت: ساختمان اداره اطلاعات نظامی در منطقه الحدائق شهر بنغازی امروز سه شنبه هدف انفجار یک بمب دستی قرار گرفت .

وی افزود: در این حمله تروریستی به کسی آسیبی نرسید اما دیوار ساختمان فروریخت.

حمله مجروحان انقلاب لیبی به ساختمان پارلمان

گروهی از مجروحان انقلاب لیبی در اعتراض به بی توجهی دولت از اعزام آنان به خارج از کشور برای درمان به مقر پارلمان یورش بردند.

منابع آگاه در پارلمان لیبی گفتند:معترضان به زور وارد مقر پارلمان شدند و بلافاصله شروع به شکستن شیشه ها و تخریب تجهیزات صوتی و فنی کردند تا جایی که نمایندگان مجبور شدند نشست خود را خاتمه دهند و از پارلمان خارج شوند.

قرار بود پارلمان در نشست امروز سه شنبه به برخی از مسائل مهم از جمله ربودن نخست وزیر و همچنین پرداخت رشوه از طرف یکی از نمایندگان پارلمان به یک گروه مسلح که برخی از بنادر و سکوهای نفتی شرق کشور را در اختیار دارد بپردازند.

محاکمه سران قذافی روز پنجشنبه برگزار می‌شود

منابع دفتر دادستانی کل لیبی به خبرگزاری رسمی این کشور گفتند محاکمه چهره ها و مسئولین نظام سابق لیبی که متهم به ارتکاب جرایم علیه مردم این کشور هستند سومین جلسه آن در دادگاهی بدوی در جنوب طرابلس برگزار خواهد شد.

قاضی تحقیق در جلسه دوم آن که در سوم اکتبر جاری برگزار شد تصمیم به تعویق انداختن محاکمه تا بیست و چهارم همین ماه گرفت تا وکلای مدافع پرونده اتهامات و ادله اثبات آن را به طور کافی مطالعه کند

این متهمان شامل«عبدالله السنوسی» « أبوزید دوردة »،« منصور ضو»،« البغدادی المحمودی»،«محمد الزوی»، «عبدالعاطی العبیدی»،« محمد الشریف» و « حسنی الوحیشی» هستند.

آنها به طور مستقیم به دخالت در سرکوب انقلاب 17 فوریه مردم لیبی از جمله دست داشتن در کشتار جمعی، صدور دستور تیراندازی به تظاهرات کنندگان بی سلاح و جذب نیروی مزدور و فتنه انگیزی و تشکیل گروه های شبه نظامی برای کشتار مردم بی گناه و چپاول و تخریب اموال مردم، خیانت در امانت و حیف و میل بیت المال متهم هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول