اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر در گفت‌وگو با فارس انتقاد کرد

خدمات ضعیف دستگاه‌های فرهنگی به جامعه عشایری

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی به غیر از آموزش و پرورش خدمات‌ ضعیفی به جامعه عشایری ارائه می‌دهند.

خدمات ضعیف دستگاه‌های فرهنگی به جامعه عشایری

 جهانشاه صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این‌که خدمات دستگاه‌های فرهنگی به جامعه عشایری آنگونه که باید کافی نیست از تلاش‌های آموزش و پرورش در زمینه خدمات‌رسانی به این جامعه تقدیر کرد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: بهداشت و درمان هم وظیفه دارد در مناطق عشایری خدماتی همچون نهادهای دیگر داشته باشند که حضورش به اندازه کافی و در حد توقع جامعه عشایری نیست.

صدیق تصریح کرد: این دستگاه‌ها باید به اندازه‌ای که در شهرها و روستاها خدمات‌دهی می‌کنند به جامعه عشایری هم رسیدگی کرده که در بسیاری از موارد از آن‌ها گله‌مند هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی اقلام مورد نیاز و ضروری عشایر همچون آرد به خوبی تأمین نشده و به دست آن‌ها نمی‌رسد، تصریح کرد: این وظیفه تعاونی‌های عشایری است که بخش خصوصی و خود عشایر آن‌ها را اداره می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر در همین خصوص افزود: کار آن‌ها تأمین نهاده‌ها و فروش محصولات عشایر است که البته ما هم نظارت‌هایی بر کار آن‌ها داریم.

صدیق ادامه داد: اصلح این است که خود تشکیل دهندگان شرکت‌های تعاونی عشایری مشکلات را برطرف کنند تا نیازی به ورود ما نباشد که البته با برداشتن یارانه‌ها این شرکت‌ها از نظر مالی دچار ضعف شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود باید درآمدزایی کنند و با اخذ تسهیلات و بالا بردن موجودی از طریق خرید سهام به وضعیت خود سر و سامان دهند.

صدیق تعداد شرکت‌های تعاونی عشایری را 200 شرکت ذکر کرد و گفت: از این میان 150 شرکت وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند و تعداد 50 شرکت نیز تاکنون عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

انتهای پیام/2571/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول