اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار نماینده مجلس خبرگان رهبری به وقوع دو دستگی در شوراهای شهر

مردم با سیاسی‌کاری و باندبازی در شورای شهر مخالف هستند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر جلوگیری از رشد عارضه سیاسی در شوراهای شهر تاکید کرد و گفت: دو قطبی کردن شورای شهر و عارضه سیاسی همچون علف هرز بر شورایی که باید مردمی، اجتماعی و شهری باشد را چند برابر می‌کند.

مردم با سیاسی‌کاری و باندبازی در شورای شهر مخالف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هاشم هاشم‌زاده هریسی  عصر  امروز در حاشیه  بازدید از روزنامه صائب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با دو دستگی در شوراها تنها مردم متضرر می‌شوند، اظهار کرد: اختلافات بی‌مورد بین اعضای شوراهای اسلامی و حاضر نشدن در جلسات باعث ضربه زدن به شهر و مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه خاطرات و عاقبت تلخ نخستین دوره شورای اسلامی شهر تهران تجربه گرانبهایی است که باید برایمان تجربه شود، افزود: سرگرمی اعضای شوراها در سردرگمی‌ها و بازی‌های سیاسی به جای رسیدگی به مسائل و مشکلات شهری و اجتماعی و افتادن در ورطه سیاست‌زدگی و چند دستگی‌های سیاسی به هیچ وجه نمی‌تواند باری از مشکلات شهر برداشته و محلی برای دفاع از حقوق شهروندی شهروندان به حساب آید.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر جلوگیری از رشد عارضه سیاسی در شوراهای شهر تاکید کرد و افزود: دو قطبی کردن شورای شهر و عارضه سیاسی همچون علف هرز بر شورایی که باید مردمی ، اجتماعی و شهری باشد را چند برابر می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر اعضا با هم صحبت کنند بسیاری از این اختلاف‌نظرهای به وجود آمده حل می‌شود ادامه داد: شوراهای اسلامی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های تحقق نظام مردم‌سالار و انعکاس مشارکت فعال مردم در اداره امور ‌بوده این شورا به عنوان اتاق فکر مدیریت شهری و با هدف ایجاد ارتباط و برنامه‌ریزی منسجم برای نهادهای متعددی که موظف به خدمت‌رسانی به مردم هستند تشکیل شده است‌.

آیت‌ا‌لله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه شوراها باید مبنای کار خود را بر اساس تفاهم، همدلی، همگرایی، اندیشه و خرد جمعی و تحمل بیشتر دیدگاه‌های مخالف قرار دهند، افزود: از آنجایی که مردم با رأی خود مسئولیت تصمیم‌گیری در امور مهم شهر را به شوراهای اسلامی سپرده‌اند از این رو مصوبات شوراهای اسلامی باید برگرفته از قانون و منطبق بر آن باشد و اعضای شوراهای اسلامی باید این موضوع مهم را همواره مورد توجه قرار دهند.

مردم با سیاسی کاری و باندبازی در شورای شهر مخالف هستند

وی با بیان اینکه مردم با سیاسی‌کاری و باندبازی در شورای شهر مخالفند، ادامه داد: شورای شهر یک نهاد سیاسی نیست بلکه یک نهاد اصیل اجتماعی است و اگر مدیریت مطلوبی بر آن اعمال نشود، می‌تواند مورد سوءاستفاده افراد و یا جریانات سیاسی و سودجویان اجتماعی قرار گیرد.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی و گروهی و طایفه‌ای در شوراهای اسلامی، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‌اندازد، ادامه داد: شوراها طبق اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور شهری تشکیل می‌شود و چنانچه ملاحظه می‌شود طبق قانون اساسی این نهاد کاملا غیرسیاسی است.

اعضای شورای شهر اختلافات سیاسی را کنار بگذارند

وی با بیان اینکه منافع حزبی و گروهی در انتخاب شهرداران باید کنار گذاشته شود ادامه داد: اعضای شوراها باید خیلی زود اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و با تمرکز بر توسعه شهر و خدمات رسانی به مردم، گامی بزرگ بردارند نشان دهند که شورا نهادی مردمی برای تحقق منافع شهروندان است و در آن بیش از جناح‌بندی‌های سیاسی، خرد جمعی و عقلانیت در اداره شهر حکمفرماست.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول