اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایر:

60 درصد عشایر با تانکر آبرسانی می‌شوند / تصرف 500 کیلومتر از ایل‌راه‌های کشور

رئیس سازمان امور عشایر از آبرسانی به بیش از 60 درصد عشایر در مناطق مختلف کشور خبر داد.

60 درصد عشایر با تانکر آبرسانی می‌شوند / تصرف 500 کیلومتر از ایل‌راه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جهانشاه صدیق ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه در زمینه عشایر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مشکل زمان کوچ است.

وی کوچ ماشینی را یکی از دلایل وقفه افتادن در زمان کوچ عشایر و ایجاد مشکلاتی در این خصوص برای آن‌ها دانست و گفت: به همین دلیل وقتی عشایر به ییلاق و قشلاق می‌رسند امکانات برای پذیرایی از آن‌ها آماده نیست که مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

صدیق از برگزاری جلساتی برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: سعی ما بر این است که با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود و با تعدیل تاریخ کوچ این مشکل تا اندازه‌ای برطرف شود.

رئیس سازمان امور عشایر در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هم‌اکنون در کل کشور بیش از 40 هزار ایل راه وجود دارد، افزود: از این میزان تنها 400 تا 500 کیلومتر که آمار ناچیزی است تصرف شده است.

صدیق احیای ایل‌راه‌ها را بخشی از وظایف سازمان امور عشایری کشور دانست و گفت: بخش زیادی از این تصرف‌ها مربوط به دستگاه‌های دولتی و ساخت و سازها بوده که پی‌گیری‌هایی برای جایگزینی این ایل‌راه‌ها داشته ‌ایم.

این مسئول در ادامه از آبرسانی به 60 درصد عشایر کشور با تانکر گفت و افزود: تعداد 45 عدد تانکر این وظیفه را در حال حاضر در بیشتر مناطق عشایری کشور بر عهده دارند.

وی این کار را از طریق اعتبارات ماده 12 و اعتبارات بحران استانداری‌ها دانست و در ادامه از تأمین امنیت عشایر گفت و افزود: بسیج عشایر و نیروی انتظامی در تأمین امنیت خدمت می‌کنند که سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید به کمک آن‌ها بیایند.

انتهای پیام/82008/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول