اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

حدود 25 درصد از مواد غذایی در حال هدر رفتن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: امروزه حدود 25 درصد از مواد کشاورزی در حال هدر رفتن است، در حالی که گرسنگان زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارد که نیاز به غذا دارند.

حدود 25 درصد از مواد غذایی در حال هدر رفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در هتل پارسیان شهر کرمانشاه اظهار داشت: روز جهانی غذا به‌صورت رسمی بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1972 میلادی در جهان مطرح شد و علت نام‌گذاری این روز در آن ‌زمان، بی‌عدالتی‌هایی بود که رواج داشت.

وی ادامه داد: امروزه هم به‌ دلیل تداوم این بی‌عدالتی‌ها، موضوع گرسنگی و کمبود مواد غذایی همواره مورد توجه جهانیان قرار گرفته و حدود 105 میلیون نفر به تعداد یک میلیارد جمعیت گرسنه دنیا اضافه شده است.

نیکبخت با بیان اینکه گرسنگی موضوعی است دوقطبی، عنوان کرد: یک طرف این گرسنگی افرادی هستند که بیش از حد پرخوری می‌کنند و از طرفی هم افرادی با بشقاب‌های خالی با گرسنگی شب را به‌سر می‌برند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، باید سعی کنیم میزان گرسنگی را کاهش بدهیم و به غذا به ‌عنوان نیازی بنیادی برای فیزیولوژیک بدن و تکامل بشر توجه کنیم.

نیکبخت تاکید کرد: انسان سالم اگر وجود نداشته باشد، جامعه سالم، توسعه پایدار و رشد اقتصادی هم نخواهد بود و وقتی غذایی نباشد که با آن روح و روان را تقویت کنیم، طبیعتا فکر سالمی هم نیست که بتواند به آینده‌نگری بیاندیشد.

وی با اشاره به اینکه طبق اصل گرسنگی نباید از آدم گرسنه انتظار تکامل را در هیچ زمینه‌‌ای داشت، گفت: مهم‌ترین کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که در زمینه تولیدات کشاورزی قوی باشیم و باکتری‌هایی  که باعث فساد مواد غذایی هستند را از بین ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: امروزه حدود 25 درصد از مواد کشاورزی در حال هدر رفتن است، در حالی که گرسنگان زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارد که نیاز به غذا دارند.

نیکبخت تصریح کرد: ملت‌ها و دولت‌ها باید توجه کنند که قیمت غذا در جهان بالاست و بعضی از ملت‌ها نمی‌توانند غذای خود را تامین کنند و از طرفی دیگر در بعضی جاها فراوانی غذاها دیده می‌شود.

انتهای پیام/2700/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول