اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید غدیرخم

موزه شهدای اردبیل افتتاح شد

در آستانه عید غدیر‌خم و به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل موزه شهدا در اردبیل افتتاح شد.

موزه شهدای اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز در خانه تاریخی رضازاده اردبیل به عنوان موزه شهدای این شهر برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل اظهار داشت: با همکاری مسئولان استانی و میراث فرهنگی ساختمان سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان اردبیل در اختیار ما قرار گرفت و ما در دو سال اخیر تلاش کردیم به همت حوزه پژوهش، آثار شهدا را جمع‌آوری کرده و در این موزه در معرض دید عموم قرار دهیم.

سید ودود سید‌شنوا با بیان اینکه پیش از این آثار شهدا به شکل نامناسب و در کانتینر نگهداری می‌شد، یاد‌آور شد: بعد از برطرف شدن مشکل این مکان به عنوان موزه شهدا سعی کردیم این آثار را به این مکان منتقل کنیم تا آثار به شکل مناسب نگه‌داری شده و برای نسل آینده به یادگار بماند.

وی با بیان اینکه این موزه در چهار فاز و مرحله به مرحله اجرا می‌شود، گفت: در طراحی این موزه سعی شده است فضای فیزیکی ساختمان قدیمی و سنتی این موزه حفظ شود و خدشه و خللی در آن به وجود نیاید اما با طراحی‌هایی جدید و نور‌پردازی‌های مناسب سعی کردیم موزه را به مکان مطلوب و مناسب برای بازدید عموم تبدیل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه در مرحله اول شاهد انتقال آثار بیش از 120 شهید گرانقدر استان اردبیل بودیم، افزود: این آثار مربوط به سرداران، روحانیون شهید و شهدای دانش‌آموز نظیر بالازاده است.

سید شنوا با اشاره به فضای معنوی ایجاد شده در این موزه تصریح کرد: با توجه به اینکه عطر و بوی شهادت در این مکان استشمام می‌شود با دانشگاه هماهنگی انجام شده تا واحد درسی دفاع مقدس در این مکان برگزار شده و در صورت علاقه‌مندی فرزندان شهدا مراسم عقد‌‌خوانی خود را در این مکان انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه تلاش می‌شود تا این مجموعه فرهنگی به یک مجموعه فاخر و اثر‌گذار در تاریخ ایثار و شهادت تبدیل شود، بیان داشت: موزه شهدا یکی از بهترین حرکت‌های بنیاد شهید استان اردبیل با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم دختر سردار شاپور برزگر دکلمه‌ای قرائت کرد و پدر شهید سلمان مظفری نیز به بیان سخنانی مربوط به اهمیت دادن به راه و مرام شهدا پرداخت.

در این مراسم همچنین از مدیران عرصه‌های اجرایی که در برپایی این موزه نقش داشتند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

در پایان این مراسم حاضران به مناسبت عید‌ غدیر‌خم در مزار شهدای سادات حاضر شده و به شهدای والاتبار ادای احترام کردند.

همچنین مسئولان و ایثارگران با حضور در بیمارستان ایثار اردبیل از افراد حاضر در این بیمارستان عیادت کرده و از آن‌ها دلجویی کردند.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول