اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 70 درصد دفاع مقدس:

تاکنون سلامت جسم خود را از خدا طلب نکرده‌ام

جانباز 70 درصد شیمیایی با بیان اینکه تاکنون سلامت جسم خود را از خدا طلب نکردم، گفت: همیشه از خدا می‎خواهم طوق بندگی از گردنم گرفته نشود چراکه آن را یک ارزش می‎دانم و آنچه به عنوان جانباز شامل حالم شده در سایه لطف الهی بوده است.

تاکنون سلامت جسم خود را از خدا طلب نکرده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدصادق روشنی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز عروج شهید محمود رفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی که در مسجد اباعبدالله‎الحسین (ع) خیابان ایرانمهر گرگان برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که موفق به درک مقام محمودی نشویم به قرب الهی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: در این دنیای خاکی به خدا پناه می‎برم و شرمنده‎اش هستم، آنچه در دل دارم با او در میان می‎گذارم و دردم تنها دوری از خداست، شهید رفیعی با آن همه رأفت به سوی معبودش شتافت ولی صادق باید در جهاد اکبر هنوز امتحان پس دهد.

این جانباز شیمیایی دفاع مقدس افزود: خدای مهربان را شاکر هستم که منت گذاشت تا نفس کشیدن در جبهه را تجربه کنم، هر قدر در جامعه قدم برمی‎دارم شرمنده خدا می‎شوم، 24 ساعت شبانه‎روز، به سرعت سپری می‎شود و در هر ثانیه‎اش در حال امتحان شدن هستیم.

روشنی ادامه داد: ما انسان‎ها در این دنیا به گونه‎ای سرگرم شده‌ایم که از یکدیگر در اقتصاد، نام و نشان و ... سبقت می‌گیریم، دیگران را کوچک می‌کنیم تا خودمان بزرگ شویم اما شهید رفیعی به کدام درجه رسید که مقام ترفیع را کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه جانبازی درد نیست بلکه افتخاری بزرگ است، خاطرنشان کرد: کسب این مدال را چیزی جز رسیدن به همه ارزش‎های دنیوی و اخروی نمی‎دانم.

جانباز 70 درصد شیمیایی دفاع مقدس با بیان اینکه ارزش هر یک از انسان‎ها در نماز اول وقت است، یادآور شد: برخی به گرفتن سطح تحصیلات و مدرک به خود مباهات می‎کنند و عده‎ای با خواندن نماز سر وقت با خدای‎شان عشق‎بازی می‎کنند.

روشنی با بیان اینکه دوستی انسان باید با خدا باشد، اظهار داشت: درس ادب آموختن به انسان ارزش می‎بخشد و درس ادب این است که هیچ‌گاه از محضر خدا جدا نشویم.

وی با بیان اینکه تاکنون سلامت جسم خود را از خدا طلب نکردم، بیان داشت: همیشه از خدا می‎خواهم طوق بندگی از گردنم گرفته نشود چراکه آن را یک ارزش می‎دانم و آنچه به عنوان جانباز شامل حالم شده در سایه لطف الهی بوده است.

جانباز 70 درصد شیمیایی دفاع مقدس با بیان اینکه در جهاد اکبر زندگی کردن سخت است، گفت: شیطان بدجور وارد زندگی و جامعه ما شده است، جوانان؛ مخصوصا دانشجویان حواسشان جمع باشد که چگونه پیگیر واحدهای درسی دانشگاهی خود هستند اما آیا اعمال خود را که خداوند ناظر آن است پیگیری می‌کنند؟.

روشنی با بیان اینکه دوستی با خدا را افتخار می‎دانم، ادامه داد: همواره از این مسئله دلواپسی دارم که مبادا حُبّ نفس در من اثر بگذارد و غافل شوم که از خدا درخواست شفای جسم کنم، چون این جسم برای من نیست و هدیه خداوند سبحان است که باید به او برگردانم.

وی نزول قرآن را مقام محمودی پیامبر (ص) عنوان کرد و بیان داشت: همه باید به دنبال درخت توحید باشیم اما نه فقط آن را بخوانیم بلکه دستوراتش را عمل کنیم.

جانباز 70 درصد شیمیایی دفاع مقدس بیان کرد: جوان و دانشجویی که تحصیلات دارد، خدا را خوب اثبات می‎کند اما در نمازش کوتاهی می‎کند و فلسفه دوستی با پروردگارش را درک نکرده است.

انتهای پیام/83001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول