اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط داوطلبان سلامت صورت گرفت

شناسایی 4 بیمار مبتلا به مالاریا در کنارک و سراوان

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: داوطلبان سلامت در سیستان و بلوچستان با استفاده از آموزش خانه به خانه در شهرستان‌های سراوان و کنارک موفق به شناسایی 4 بیمار مبتلا به مالاریا شدند.

شناسایی 4 بیمار مبتلا به مالاریا در کنارک و سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حمید محمدی معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بسیاری از موقعیت‌های بحرانی از جمله شیوع بیماری‌هایی مانند وبا، آنفلوآنزا و غیره، داوطلبان سلامت نقش شگرفی در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری‎ها ایفا می‎کنند.

وی ادامه داد: طرح مشارکت مردمی برای حذف بیماری مالاریا از اول شهریورماه در چابهار شروع شده و داوطلبان سلامت آموزش‎هایی در زمینه راه‎های انتقال بیماری، پیشگیری، درمان، مبارزه با ناقل، سم‌پاشی و ... را به مردم ارایه می‎کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این طرح داوطلبان با فیلیپ‌چارت‎هایی که در اختیار دارند آموزش‎ها را به خانوارها منتقل کرده و تشخیص افراد مشکوک به بیماری مالاریا با استفاده از کیت‎های تشخیص سریع انجام داده و سپس به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‎دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: این طرح در شهرهای چابهار، کنارک، نیک‌شهر، سرباز و سراوان در حال اجراست و مسئولان وزارت بهداشت و چند تن از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از طرح مشارکت مردمی برای حذف بیماری مالاریا بازدید کرده و از این طرح استقبال کردند.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای سه هزار و 584 داوطلب سلامت است.

انتهای پیام/75004/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول